Tuning  »  Relacje z imprez  »  Essen Motor Show 2007 - Brabus
Brabus Klasa C kombi

Essen Motor Show 2007 - Brabus

2007-12-07 - R. Branson     Tagi: Essen Motor Show, Brabus
Na trwającym największym europejskim tuningowym show w Essen, nie mogło zabraknąć aut z logo Brabusa - najbardziej znanego i zarazem najdroższego tunera Mercedesa.

Pierwszą nowością jest Mercedes klasy C kombi w stosownym „ubranku” i z odpowiednią dawką mocy pod maską. Dla modeli napędzanych wysokoprężnymi silnikami typu CDI przygotowano pakiet mechaniczny o nazwie „PowerXtra”. W przypadku modelu C200 CDI jego zamontowanie skutkuje podniesieniem mocy o 39 KM i maksymalnego momentu obrotowego do 385 Nm. W mocniejszym C220 CDI powerkit zwiększa moc o 50 KM (do 220), a moment obrotowy do 480 Nm. Swoistą wisienką na torcie jest jednak flagowy model C320 CDI, który po kuracji Brabusa osiąga prędkość maksymalną 250 km/h, a do 100 km/h przyśpiesza w zaledwie 6,9 sekund!

Jeśli to nie wystarczy zwolennikom szybkiej jazdy, zawsze można zdecydować się na klasę C z silnikiem benzynowym i poddać ją przeróbkom tunera z Bottrop. W przypadku wersji C280 i C350, Brabus powiększa pojemność silnika do 4 litrów. W efekcie pod prawą nogą mamy do dyspozycji aż 332 KM. Tym sposobem eleganckie kombi osiąga bez trudu nawet 275 km/h i przyśpiesza do „setki” w około 6 sekund. Naturalnie oprócz przeróbek mechanicznych właściciele klasy C kombi mogą skorzystać z bogatej oferty akcesoriów poprawiających wygląd zewnętrzny. Pakiety aerodynamiczne, nawet 19-calowe aluminiowe obręcze, sportowe wydechy z kwasoodpornej stali, ekskluzywna tapicerka z Alcantary w setkach kolorów. Wszystko zależy tylko od zasobności portfela nabywcy.
Druga z przedstawionych przez Brabusa nowości dotyczy tylko nielicznych i to z jednego prostego powodu. Chodzi bowiem o Mercedesa SLR McLaren Roadster, czyli jednego z najszybszych i najdroższych kabrioletów świata. Okazuje się, że nawet tak ekskluzywne i rzadkie auto można uczynić jeszcze rzadszym i bardziej ekskluzywnym. Brabus zamontował nowy przedni spoiler własnej konstrukcji wykonany w całości z karbonu. Jest ekstremalnie lekki i wytrzymały, a jego kształty dopracowano we własnym tunelu aerodynamicznym niemieckiego tunera. Podobnie zresztą jak tylny dyfuzor, który również możemy zmienić. Wnęki kół szczelnie wypełniają ogromne felgi Monoblock VI w rozmiarze 20 cali z naciągniętymi na nie gumowymi walcami Pirelli, lub Yokohama o szerokości 255/30 ZR20 z przodu i 305/25 ZR 20 na tylnej osi. Komplet takich felg wraz z oponami, stanowi równowartość dobrze wyposażonego Volkswagena Golfa!Znacznie droższy jest silnik napędzający to auto. Brabus dokonał modyfikacji 5,5 litrowego, silnika zmieniając między innymi wałki rozrządu, poprawiając system chłodzenia i montując sportowy układ wydechowy. Na długiej liście dodatków jest też specjalny dyferencjał z blokadą do 40%, co zapewnia lepszą trakcję i poprawia czasy przyśpieszeń. Maksymalna moc 650 KM przyprawia o zawrót głowy, natomiast sprint do 100 km/h trwający zaledwie 3,6 sekund, może spowodować nieoczekiwane reakcję organizmu. Podobnie zresztą jak maksymalna prędkość tego bolidu - 337 km/h możliwa do uzyskania nawet ze zdjętym dachem!

Cena kompletnych przeróbek modelu SLR Roadster - szalona. Radość z posiadania i jazdy - bezcenna!



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Essen Motor Show 2007 - Brabus