Tuning  »  Car Audio  »  Drugie życie BMW 840Ci
BMW 840Ci 1995r.

Drugie życie BMW 840Ci

2010-05-17 - R. Warecki     Tagi: BMW, Car Audio, Alpine, Tuning, BMW serii 8
BMW serii 8 to nieczęsty gość publicznych dróg, jeszcze rzadziej można spotkać  E31 naszpikowane sprzętem car audio, dlatego też, przyjrzyjmy się BMW 840Ci w kolorze Lamborghini Monterey Blue z 1995 roku, zaprojektowanym i wykonanym przez Amerykanina Ferna Mora.

Mózgiem projektu jest stacja multimedialna z CD, DVD, MP3 oraz radiem satelitarnym, dokładniej Alpine IVA-W505 posiadająca siedmiocalowy ekran dotykowy. Instalacja urządzenia wymagała zmian w konsoli tunelu środkowego, aby to umożliwić, panel klimatyzacji został przeniesiony do podłokietnika. Rozmieszczeniem instalacji audio w pojeździe zajęli się specjaliści z Form&Function z El Monte w Californi. W projekcie znalazło się miejsce dla dwóch głośników Alpine SPR-135A (13cm) zamontowanych w specjalnej, obszytej skórą nakładce, pod konsolą centralną. Na miejscu standardowych głośników, w drzwiach zamontowano wysokotonowe JBL P25T (kopułkowe tweetery 2.5cm) a z tyłu pojawiła się para Alpine SPR-174A (17cm). Na przegrodzie tylnej kanapy zabudowano subwoofer Alpine SPR-1042D (25cm) a na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika, parę wysokotonowych Alpine SPS-17C2 (17cm). Do instalacji użyto kabli firmy Audison Connection.
BMW 840Ci 1995r.BMW 840Ci 1995r.
Zasilanie niskotonowego głośnika realizowane jest poprzez dwukanałowy wzmacniacz Alpine MRV-F345 o mocy 300W, resztę obsługuje Alpine MDR-M650 o mocy 650W. Obydwa ustawiono w pozycji pionowej w ścianie maskującej obudowę subwoofera, każdy z nich został doposażony w wentylatory chłodzące i niebieskie podświetlenie. Seryjny akumulator zastąpiono Optima Yellow Top Battery, do dyspozycji jest również konwerter prądu AC/DC.
Oprócz profesjonalnego zestawu car audio, właściciel zajął się gruntowanie także stroną stylistyczną pojazdu. Błotniki poszerzono o 11cm na stronę, otwierane, przednie reflektory zostały przeniesione w obszar zderzaka przyozdobionego dolną owiewką od AC Schnitzer, progi boczne czy tylny spoiler sygnowane są logiem tej samej firmy. To tylko część dodatków w jakie doposażono E31.Wewnątrz pojawiła się nowa, skórzana tapicerka, kierownica z modelu M5 E39 i poprawki wynikające z instalacji car audio.W tylnej części auta pojawił się dyfuzor oraz tłumiki końcowe MagnaFlow 14863. Całość osadzono na obręczach DPE S15 o wymiarze 19x8.5+35mm (Toyo T1R 245/35 R19) z przodu i 19x12+25mm (Toyo T1R 315/25 R19) z tyłu. Nadwozie usztywniono rozpórkami zarówno przedniej jak i tylnej osi. Zawieszenie pochodzi od Bilstien a układ hamulcowy z nacinanymi i nawiercanymi tarczami dostarczyło JBT (6-tłoczkowe zaciski i tarcze 355mm z przodu i 4-tłoczkowe zaciski z 345 tarczami z tyłu).Jednostka V8 (M60B40) o pojemności 3982cm³ została wzmocniona poprzez wgranie nowej, skastomizowanej mapy centralnej jednostki sterującej. Wynik projektu? Mocno kontrowersyjny.



źródło: caraudiomag.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Drugie życie BMW 840Ci

Drugie życie BMW 840Ci
MARULA 2013-12-13 20:35
Jednym słowem kolega Fren z USA wie jak spier...... to auto zeby wygladało jak honda civic po tunningu.... Brak słów.....