
BMW serii 8 to nieczęsty gość publicznych dróg, jeszcze rzadziej można spotkać E31 naszpikowane sprzętem car audio, dlatego też, przyjrzyjmy się BMW 840Ci w kolorze Lamborghini Monterey Blue z 1995 roku, zaprojektowanym i wykonanym przez Amerykanina Ferna Mora.
Mózgiem projektu jest stacja multimedialna z CD, DVD, MP3 oraz radiem satelitarnym, dokładniej Alpine IVA-W505 posiadająca siedmiocalowy ekran dotykowy. Instalacja urządzenia wymagała zmian w konsoli tunelu środkowego, aby to umożliwić, panel klimatyzacji został przeniesiony do podłokietnika. Rozmieszczeniem instalacji audio w pojeździe zajęli się specjaliści z Form&Function z El Monte w Californi. W projekcie znalazło się miejsce dla dwóch głośników Alpine SPR-135A (13cm) zamontowanych w specjalnej, obszytej skórą nakładce, pod konsolą centralną. Na miejscu standardowych głośników, w drzwiach zamontowano wysokotonowe JBL P25T (kopułkowe tweetery 2.5cm) a z tyłu pojawiła się para Alpine SPR-174A (17cm). Na przegrodzie tylnej kanapy zabudowano subwoofer Alpine SPR-1042D (25cm) a na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika, parę wysokotonowych Alpine SPS-17C2 (17cm). Do instalacji użyto kabli firmy Audison Connection. Zasilanie niskotonowego głośnika realizowane jest poprzez dwukanałowy wzmacniacz Alpine MRV-F345 o mocy 300W, resztę obsługuje Alpine MDR-M650 o mocy 650W. Obydwa ustawiono w pozycji pionowej w ścianie maskującej obudowę subwoofera, każdy z nich został doposażony w wentylatory chłodzące i niebieskie podświetlenie. Seryjny akumulator zastąpiono Optima Yellow Top Battery, do dyspozycji jest również konwerter prądu AC/DC.
Oprócz profesjonalnego zestawu car audio, właściciel zajął się gruntowanie także stroną stylistyczną pojazdu. Błotniki poszerzono o 11cm na stronę, otwierane, przednie reflektory zostały przeniesione w obszar zderzaka przyozdobionego dolną owiewką od AC Schnitzer, progi boczne czy tylny spoiler sygnowane są logiem tej samej firmy. To tylko część dodatków w jakie doposażono E31.Wewnątrz pojawiła się nowa, skórzana tapicerka, kierownica z modelu M5 E39 i poprawki wynikające z instalacji car audio.W tylnej części auta pojawił się dyfuzor oraz tłumiki końcowe MagnaFlow 14863. Całość osadzono na obręczach DPE S15 o wymiarze 19x8.5+35mm (Toyo T1R 245/35 R19) z przodu i 19x12+25mm (Toyo T1R 315/25 R19) z tyłu. Nadwozie usztywniono rozpórkami zarówno przedniej jak i tylnej osi. Zawieszenie pochodzi od Bilstien a układ hamulcowy z nacinanymi i nawiercanymi tarczami dostarczyło JBT (6-tłoczkowe zaciski i tarcze 355mm z przodu i 4-tłoczkowe zaciski z 345 tarczami z tyłu).Jednostka V8 (M60B40) o pojemności 3982cm³ została wzmocniona poprzez wgranie nowej, skastomizowanej mapy centralnej jednostki sterującej. Wynik projektu? Mocno kontrowersyjny.
Mózgiem projektu jest stacja multimedialna z CD, DVD, MP3 oraz radiem satelitarnym, dokładniej Alpine IVA-W505 posiadająca siedmiocalowy ekran dotykowy. Instalacja urządzenia wymagała zmian w konsoli tunelu środkowego, aby to umożliwić, panel klimatyzacji został przeniesiony do podłokietnika. Rozmieszczeniem instalacji audio w pojeździe zajęli się specjaliści z Form&Function z El Monte w Californi. W projekcie znalazło się miejsce dla dwóch głośników Alpine SPR-135A (13cm) zamontowanych w specjalnej, obszytej skórą nakładce, pod konsolą centralną. Na miejscu standardowych głośników, w drzwiach zamontowano wysokotonowe JBL P25T (kopułkowe tweetery 2.5cm) a z tyłu pojawiła się para Alpine SPR-174A (17cm). Na przegrodzie tylnej kanapy zabudowano subwoofer Alpine SPR-1042D (25cm) a na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika, parę wysokotonowych Alpine SPS-17C2 (17cm). Do instalacji użyto kabli firmy Audison Connection. Zasilanie niskotonowego głośnika realizowane jest poprzez dwukanałowy wzmacniacz Alpine MRV-F345 o mocy 300W, resztę obsługuje Alpine MDR-M650 o mocy 650W. Obydwa ustawiono w pozycji pionowej w ścianie maskującej obudowę subwoofera, każdy z nich został doposażony w wentylatory chłodzące i niebieskie podświetlenie. Seryjny akumulator zastąpiono Optima Yellow Top Battery, do dyspozycji jest również konwerter prądu AC/DC.
źródło: caraudiomag.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Drugie życie BMW 840Ci
Podobne: Drugie życie BMW 840Ci



Podobne galerie: Drugie życie BMW 840Ci



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć