Tuning » Aktualności » Ford GT w 790-konnej wersji od GeigerCars

Ford GT w 790-konnej wersji od GeigerCars
2009-11-27 - K. Spychalski Tagi: Ford, Supersamochody, Ford GT, GeigerCars, Coupe
GeigerCars zaprezentowało legendarnego już Forda GT po specjalnej przygotowanej kuracji sterydowej.
Podstawową i kluczową zmianą jest zastosowanie większego, bo 4-litrowego (seryjnie 2,3-litrowy) kompresora wytwarzającego ciśnienie o wartości 1,25-bara, który wspiera jednostkę napędową V8 o pojemności 5,4-litra. Dzięki temu rozwija ona potężną moc 790 KM przy 6320 obr./min i moment obrotowy o wartości 863 Nm przy 4600 obr./min, co razem jest jest zapowiedzią niesamowitych osiągów - i tak też jest. Pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po zaledwie 3,6 s, wartość 200 km/h to kwestia jedynie 9,6 s, z kolei 300 km/h "pęka" już po 22,8 s, tak śmiało pnąca się wzwyż wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na wartości 360 km/h.
Przy takich osiągach zmiany nie mogły ominąć zawieszenia, które przestrojono i obniżono o 60 mm, z kolei nowy sportowy układ wydechowy zakończono dwiema rurami o średnicy 110 mm każda, a matowo czarne felgi aluminiowe (9x20 cali z przodu i 11x21 cali z tyłu) wyposażono w opony Dunlop SP Sport Maxx (245/35 R20 z przodu i 325/30 R21 z tyłu). Warto przypomnieć, że to nie pierwszy taki projekt niemieckiego tunera oparty na Fordzie GT. Dwa lata temu firma zaprezentowała auto wyposażone w nieco mniejszy, bo 3,3-litrowy kompresor, który zapewniał moc 711KM i 837 Nm momentu obrotowego, co zapewniało sprint do "setki" w czasie 3,5 s (o 0,1 s szybciej niż w przypadku nowego HP 790) i prędkość maksymalną o wartości 340 km/h (o 20 km/h wolniej niż HP 790).
Podstawową i kluczową zmianą jest zastosowanie większego, bo 4-litrowego (seryjnie 2,3-litrowy) kompresora wytwarzającego ciśnienie o wartości 1,25-bara, który wspiera jednostkę napędową V8 o pojemności 5,4-litra. Dzięki temu rozwija ona potężną moc 790 KM przy 6320 obr./min i moment obrotowy o wartości 863 Nm przy 4600 obr./min, co razem jest jest zapowiedzią niesamowitych osiągów - i tak też jest. Pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po zaledwie 3,6 s, wartość 200 km/h to kwestia jedynie 9,6 s, z kolei 300 km/h "pęka" już po 22,8 s, tak śmiało pnąca się wzwyż wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na wartości 360 km/h.
Przy takich osiągach zmiany nie mogły ominąć zawieszenia, które przestrojono i obniżono o 60 mm, z kolei nowy sportowy układ wydechowy zakończono dwiema rurami o średnicy 110 mm każda, a matowo czarne felgi aluminiowe (9x20 cali z przodu i 11x21 cali z tyłu) wyposażono w opony Dunlop SP Sport Maxx (245/35 R20 z przodu i 325/30 R21 z tyłu). Warto przypomnieć, że to nie pierwszy taki projekt niemieckiego tunera oparty na Fordzie GT. Dwa lata temu firma zaprezentowała auto wyposażone w nieco mniejszy, bo 3,3-litrowy kompresor, który zapewniał moc 711KM i 837 Nm momentu obrotowego, co zapewniało sprint do "setki" w czasie 3,5 s (o 0,1 s szybciej niż w przypadku nowego HP 790) i prędkość maksymalną o wartości 340 km/h (o 20 km/h wolniej niż HP 790).
źródło: WorldCarFans; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Ford GT w 790-konnej wersji od GeigerCars
Podobne: Ford GT w 790-konnej wersji od GeigerCars




Podobne galerie: Ford GT w 790-konnej wersji od GeigerCars



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Ford
Newsletter
Galerie zdjęć