Tuning » Aktualności » MTM Audi RS6 Clubsport - wyczynowy sedan

Niemieckie Motoren Technik Mayer zaprezentowało swój ostatni projekt - Audi RS6 Clubsport. Recepta na sukces według MTM zawierała dwie pozycje : redukcja masy i jak najbardziej optymalne wysilenie silnika.
Seryjna jednostka napędowa, czyli turbodoładowane (TFSI) V10 o pojemności 4991cm³, mocy 580KM (przy 6700rpm) i momencie obrotowym 650Nm (od 1500rpm) znana jest ze swojego potężnego potencjału. Konstruktorzy z Motoren Technik Mayer sięgnęli więc do rezerw a nieocenioną pomocą w ich pracy była nowa mapa centralnej jednostki sterującej. Skalibrowany na nowo komputer to nie wszystko, samochód został wyposażony w nowe filtry powietrza, reaktory katalityczne i tłumiki końcowe ze stali nierdzewnej, zakończone podwójnymi rurkami o średnicy 80mm. Wszystkie te zmiany zaowocowały przyrostem mocy do 730KM i momentu obrotowego do 860Nm co sprawia, że zmodyfikowane RS6 przyspiesza od 0 do 100km/h w ciągu 3.6 sekundy (potrzebuje 0.9 sekundy mniej niż seria), do 200km/h w 11 sekund a prędkość maksymalna ma być wycyrklowana do 350km/h. Zmiany dotknęły także sześciostopniową przekładnię Tiptronic z funkcją DSP (dynamiczny program zmiany biegów), która została dostosowana do współpracy z mocniejszą jednostką. Tym sposobem odhaczono pierwszą pozycję na liście. Na drugi etap prac złożyła się wymiana foteli kierowcy i pasażera na super lekkie sportowe siedzenia kubełkowe, wyrzucenie tylnej kanapy i wmontowanie klatki bezpieczeństwa. Za obniżenie masy odpowiedzialne są także niektóre elementy poszycia nadwozia zastąpione wykonanymi z włókien węglowych, oprócz nich, dodatkowo pojawił się subtelny spoiler na tylnej pokrywie i dolna owiewka przedniego zderzaka - także wykonane z lekkiego tworzywa.
Aby auto pewniej się prowadziło dokonano też zmian w zawieszeniu. Komplet nowych regulowanych sprężyn i amortyzatorów pozwala na zmniejszenie prześwitu w zakresie 10-45mm. Pozwoli to zarówno na bezproblemowe poruszanie się po drogach publicznych jak i szaleństwa na torze. Prowadzenie w ciasnych zakrętach ma także poprawić zmiana nastaw geometrycznych przedniej osi.Za bezpieczne wyhamowanie RS6 Clubsport odpowiadać będą nowe tarcze w rozmiarze 405x36mm z sześciotłoczkowymi zaciskami, sygnowane Brembo. Nowe elementy układu hamulcowego zostały przysłonięte obręczami BIMOTO w rozmiarze 20 lub 21-cali z ogumieniem Michelin Pilot Sport PS2 w o wymiarach 305/30 ZR21.Całość została doprawiona odważną okleiną o sportowym wzorze, z której na życzenie, można będzie zrezygnować, tak samo jak z części pozostałych zabiegów. Jednak trzeba przyznać, że komplet prezentuje się naprawdę nadzwyczaj agresywnie.
Seryjna jednostka napędowa, czyli turbodoładowane (TFSI) V10 o pojemności 4991cm³, mocy 580KM (przy 6700rpm) i momencie obrotowym 650Nm (od 1500rpm) znana jest ze swojego potężnego potencjału. Konstruktorzy z Motoren Technik Mayer sięgnęli więc do rezerw a nieocenioną pomocą w ich pracy była nowa mapa centralnej jednostki sterującej. Skalibrowany na nowo komputer to nie wszystko, samochód został wyposażony w nowe filtry powietrza, reaktory katalityczne i tłumiki końcowe ze stali nierdzewnej, zakończone podwójnymi rurkami o średnicy 80mm. Wszystkie te zmiany zaowocowały przyrostem mocy do 730KM i momentu obrotowego do 860Nm co sprawia, że zmodyfikowane RS6 przyspiesza od 0 do 100km/h w ciągu 3.6 sekundy (potrzebuje 0.9 sekundy mniej niż seria), do 200km/h w 11 sekund a prędkość maksymalna ma być wycyrklowana do 350km/h. Zmiany dotknęły także sześciostopniową przekładnię Tiptronic z funkcją DSP (dynamiczny program zmiany biegów), która została dostosowana do współpracy z mocniejszą jednostką. Tym sposobem odhaczono pierwszą pozycję na liście. Na drugi etap prac złożyła się wymiana foteli kierowcy i pasażera na super lekkie sportowe siedzenia kubełkowe, wyrzucenie tylnej kanapy i wmontowanie klatki bezpieczeństwa. Za obniżenie masy odpowiedzialne są także niektóre elementy poszycia nadwozia zastąpione wykonanymi z włókien węglowych, oprócz nich, dodatkowo pojawił się subtelny spoiler na tylnej pokrywie i dolna owiewka przedniego zderzaka - także wykonane z lekkiego tworzywa.
źródło: zercustoms.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
MTM Audi RS6 Clubsport - wyczynowy sedan
Podobne: MTM Audi RS6 Clubsport - wyczynowy sedan




Podobne galerie: MTM Audi RS6 Clubsport - wyczynowy sedan



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć