Tuning  »  Aktualności  »  MTM Audi RS6 Clubsport - wyczynowy sedan
MTM Audi RS6 Clubsport

MTM Audi RS6 Clubsport - wyczynowy sedan

2010-05-12 - R. Warecki     Tagi: Audi, MTM, Audi RS6, Tuning
Niemieckie Motoren Technik Mayer zaprezentowało swój ostatni projekt - Audi RS6 Clubsport. Recepta na sukces według MTM zawierała dwie pozycje : redukcja masy i jak najbardziej optymalne wysilenie silnika.

Seryjna jednostka napędowa, czyli turbodoładowane (TFSI) V10 o pojemności 4991cm³, mocy 580KM (przy 6700rpm) i momencie obrotowym 650Nm (od 1500rpm) znana jest ze swojego potężnego potencjału. Konstruktorzy z Motoren Technik Mayer sięgnęli więc do rezerw a nieocenioną pomocą w ich pracy była nowa mapa centralnej jednostki sterującej. Skalibrowany na nowo komputer to nie wszystko, samochód został wyposażony w nowe filtry powietrza, reaktory katalityczne i tłumiki końcowe ze stali nierdzewnej, zakończone podwójnymi rurkami o średnicy 80mm. Wszystkie te zmiany zaowocowały przyrostem mocy do 730KM i momentu obrotowego do 860Nm co sprawia, że zmodyfikowane RS6 przyspiesza od 0 do 100km/h w ciągu 3.6 sekundy (potrzebuje 0.9 sekundy mniej niż seria), do 200km/h w 11 sekund a prędkość maksymalna ma być wycyrklowana do 350km/h. Zmiany dotknęły także sześciostopniową przekładnię Tiptronic z funkcją DSP (dynamiczny program zmiany biegów), która została dostosowana do współpracy z mocniejszą jednostką. Tym sposobem odhaczono pierwszą pozycję na liście.
MTM Audi RS6 ClubsportMTM Audi RS6 Clubsport
Na drugi etap prac złożyła się wymiana foteli kierowcy i pasażera na super lekkie sportowe siedzenia kubełkowe, wyrzucenie tylnej kanapy i wmontowanie klatki bezpieczeństwa. Za obniżenie masy odpowiedzialne są także niektóre elementy poszycia nadwozia zastąpione wykonanymi z włókien węglowych, oprócz nich, dodatkowo pojawił się subtelny spoiler na tylnej pokrywie i dolna owiewka przedniego zderzaka - także wykonane z lekkiego tworzywa.
Aby auto pewniej się prowadziło dokonano też zmian w zawieszeniu. Komplet nowych regulowanych sprężyn i amortyzatorów pozwala na zmniejszenie prześwitu w zakresie 10-45mm. Pozwoli to zarówno na bezproblemowe poruszanie się po drogach publicznych jak i szaleństwa na torze. Prowadzenie w ciasnych zakrętach ma także poprawić zmiana nastaw geometrycznych przedniej osi.Za bezpieczne wyhamowanie RS6 Clubsport odpowiadać będą nowe tarcze w rozmiarze 405x36mm z sześciotłoczkowymi zaciskami, sygnowane Brembo. Nowe elementy układu hamulcowego zostały przysłonięte obręczami BIMOTO w rozmiarze 20 lub 21-cali z ogumieniem Michelin Pilot Sport PS2 w o wymiarach 305/30 ZR21.Całość została doprawiona odważną okleiną o sportowym wzorze, z której na życzenie, można będzie zrezygnować, tak samo jak z części pozostałych zabiegów. Jednak trzeba przyznać, że komplet prezentuje się naprawdę nadzwyczaj agresywnie.



źródło: zercustoms.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

MTM Audi RS6 Clubsport - wyczynowy sedan