Tuning  »  Aktualności  »  Novitec Rosso i jego Ferrari 458 Italia
Novitec Rosso Ferrari 458 Italia

Novitec Rosso i jego Ferrari 458 Italia

2011-02-23 - M. Grygier     Tagi: Ferrari, Ferrari California, Novitec Rosso, Ferrari 458 Italia
Novitec Rosso specjalizuje się w modyfikacjach Ferrari. Właśnie przedstawił creme de la creme, czyli doskonałe 458 Italię po przejściach!

Jakiś czas temu przedstawialiśmy Wam inną realizację Novitec Rosso. Była to ponad 600-konna California. Tuner długo nam nie kazał czekać i teraz możemy podziwiać 458 Italię ze zwiększoną mocą.  Do 4,5 litrowej jednostki napędowej V8 o mocy 570 KM Novitec dodał skromne 39 KM, co w sumie daje już 609 KM. Wzrósł także maksymalny moment obrotowy - z 540 do 569 Nm. Osiągany jest przy 5400 obrotów na minutę.

Większa moc sprawia, że nieco wzrosła prędkość maksymalna. Według zapewnień tunera, 458 śmigać może z prędkością ponad 330 km/h. Szkoda, że Novitec nie podaje czasów przyspieszenia, ale z pewnością wolniej niż seryjnie nie będzie, a po wyjeździe z fabryki ten model pierwszą setkę robi w 3,4 sekundy. Aby zapewnić odpowiednie prowadzenie się auta zastosowano opony Pirelli 255/30 ZR21 z przodu oraz 335/25 ZR22 z tyłu. Nowe są również obręcze ze stopów lekkich w kolorze czarnym. Całkowicie inny układ wydechowy, zrobiony z materiałów stosowanych w Formule 1 zapewnia nie tylko większą moc, niższą o 21 kg masę, ale również nowe doznania akustyczne, które dodatkowo można regulować za pomocą słynnego pokrętła Manettino na kierownicy.
Novitec Rosso uznał także, iż właściwości aerodynamiczne nie są doskonałe, dlatego postanowił nieco zmienić aerokit Italii. Pakiet przetestowano w tunelu aerodynamicznym na uniwersytecie w Stuttgarcie. Bodykit wykonano z włókna węglowego, co zapewnia nie tylko wytrzymałość, ale również niższą masę.Wygląd zewnętrzny to nie wszystko. W kabinie umieszczono nową skórzaną tapicerkę z Alcantary. Znajdziemy tam również dodatki stylizacyjne z włókna węglowego znajdujące się na konsoli środkowej, boczkach drzwi, listwach progowych itp. Powiększono też łopatki do zmiany biegów (wykonane z karbonu) znajdujące się przy kierownicy. Widocznie seryjne są zbyt małe... Na koniec zawieszenie. Tuner je dodaktowo usztywnił i obniżył o 35 mm, aby pokonywanie zakrętów stało się jeszcze skuteczniejsze. W opcji znajduje się hydrauliczny system unoszący auto o 40 mm, tak w wypadku gdyby zaistniała potrzeba wjechania na większy krawężnik, czy pokonanie "leżącego policjanta". Auto obniża się ponownie po przekroczeniu 80 km/h. Jak Wam się podoba ta realizacja? Nam bardzo...



źródło: WCF

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Novitec Rosso i jego Ferrari 458 Italia