Tuning » Aktualności » Trzy niemieckie interpretacje BMW 5 GT

Trzy niemieckie interpretacje BMW 5 GT
BMW serii 5 GT (F07) jest projektem dość kontrowersyjnym w ofercie Bawarskich Zakładów Silnikowych. Nie jest przy tym wyróżnikiem w żadnym segmencie ani nie wiedzie prymu w żadnym aspekcie motoryzacji, jest po prostu jedną z wersji nadwoziowych nowej, szóstej generacji serii 5. Przy czym z pewnością nie tak udaną jak sedan (F10) czy kombi (F11). Z pośród firm tuningowych, które chciałyby zmienić wizerunek bawarskiego Gran Turismo można wymienić zaledwie trzy: Hartge, AC Schnitzer i Hamann.
Hartge:
Każda z propozycji obejmuje inny zakres prac nad pojazdem i inny styl pakietów stylistycznych. Z najbardziej subtelnym pomysłem wychodzi Hartge. W ich ofercie znajdziemy nowe, lekkie felgi w rozmiarze 22-cali, które dzięki krótszym o 30mm sprężynom świetnie prezentują się w nadkolach. Wewnątrz pojazdu pojawiły się aluminiowe wstawki na kierownicy czy pedałach. Tak skąpe zmiany nie przeszkodziły jednak w umieszczeniu loga Hartge na masce czy tylnej pokrywie. AC Schnitzer:
Inne szaty dla BMW 5 GT skroiło AC Schnitzer. W skład zestawu stylistycznego wchodzi delikatnie odmieniony przedni zderzak, maska z dwoma chromowanymi wlotami powietrza położonymi równolegle do przetłoczeń, nakładka na progi boczne, tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem i dwiema półeliptycznymi, pokrytymi chromem końcówkami układu wydechowego. Na tylnej pokrywie umieszczono nowy, mocniej wyciągnięty spoiler.
W środku pojazdu znajdziemy kilka wstawek z aluminium, między innymi przy pokrętle iDrive czy na pedałach, które mają wprowadzić bardziej sportowy nastrój. Do wyboru jest również kilka wzorów aluminiowych felg (AC Schnitzer Type od IV do VIII) w rozmiarach 19-22-cali. W ofercie znalazły się także nowe, twardsze i krótsze sprężyny zawieszenia. Całość wygląda naprawdę dobrze, dzięki wprowadzonym zmianom duży i ociężały stylistycznie pojazd stał się nieco bardziej zgrabny.Modyfikacje techniczne dotyczą tylko jak na razie wysokoprężnej wersji silnikowej 530D w której R6 o pojemności 2993cm³ zyskało 41KM mocy i bliżej nieokreśloną wartość momentu obrotowego (bazowe parametry silnika to 245KM i 540Nm). Wraz z przyrostem mocy pod maską pojawiła się nowa, plastikowa osłona.Hamann:
Ostatnia i jednocześnie najświeższa oferta to wizja Hamann Motorsports. Pakiet stylistyczny jest mniej obszerny niż u AC Schnitzer i obejmuje praktycznie same nakładki. Na przednim zderzaku pojawiła się dolna owiewka, wzdłuż auta przemodelowane progi z przetłoczeniem a z tyłu zamontowano nakładkę zderzaka będącą swoistym mostem między końcówkami (o średnicy 90mm) firmowych tłumików a resztą pojazdu. Na pokrywie bagażnika znalazło się miejsce na delikatny spoiler. Wnętrze możemy uatrakcyjnić tylko poprzez aluminiowe nakładki na pedały lub znaki firmowe z pegazem.Nowym elementem są także obręcze Anniversary Evo, Anniversary Black Line, Edition Race Matt Schwarz lub Edition Race Anodized ze stopów lekkich w kolorach czarnego matu lub srebra o maksymalnym rozmiarze 9x22-cali (255/30 ZR22) z przodu i 10.5x22-cali (295/25 ZR22) z tyłu. Dostępne są również 19,20,21-calowe obręcze.
Zobacz także: Galeria: BMW 5 GT Hamann »Dzięki przeprogramowaniu jednostki sterującej Bosh Motronic (ECU) w wysokoprężnej jednostce napędowej 530D uzyskano przyrost 30KM mocy i 80Nm momentu obrotowego. Niestety, żaden z tunerów nie podał informacji dotyczących poprawionych osiągów pojazdu po przeróbkach.
Każda z propozycji obejmuje inny zakres prac nad pojazdem i inny styl pakietów stylistycznych. Z najbardziej subtelnym pomysłem wychodzi Hartge. W ich ofercie znajdziemy nowe, lekkie felgi w rozmiarze 22-cali, które dzięki krótszym o 30mm sprężynom świetnie prezentują się w nadkolach. Wewnątrz pojazdu pojawiły się aluminiowe wstawki na kierownicy czy pedałach. Tak skąpe zmiany nie przeszkodziły jednak w umieszczeniu loga Hartge na masce czy tylnej pokrywie. AC Schnitzer:
Inne szaty dla BMW 5 GT skroiło AC Schnitzer. W skład zestawu stylistycznego wchodzi delikatnie odmieniony przedni zderzak, maska z dwoma chromowanymi wlotami powietrza położonymi równolegle do przetłoczeń, nakładka na progi boczne, tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem i dwiema półeliptycznymi, pokrytymi chromem końcówkami układu wydechowego. Na tylnej pokrywie umieszczono nowy, mocniej wyciągnięty spoiler.
Ostatnia i jednocześnie najświeższa oferta to wizja Hamann Motorsports. Pakiet stylistyczny jest mniej obszerny niż u AC Schnitzer i obejmuje praktycznie same nakładki. Na przednim zderzaku pojawiła się dolna owiewka, wzdłuż auta przemodelowane progi z przetłoczeniem a z tyłu zamontowano nakładkę zderzaka będącą swoistym mostem między końcówkami (o średnicy 90mm) firmowych tłumików a resztą pojazdu. Na pokrywie bagażnika znalazło się miejsce na delikatny spoiler. Wnętrze możemy uatrakcyjnić tylko poprzez aluminiowe nakładki na pedały lub znaki firmowe z pegazem.Nowym elementem są także obręcze Anniversary Evo, Anniversary Black Line, Edition Race Matt Schwarz lub Edition Race Anodized ze stopów lekkich w kolorach czarnego matu lub srebra o maksymalnym rozmiarze 9x22-cali (255/30 ZR22) z przodu i 10.5x22-cali (295/25 ZR22) z tyłu. Dostępne są również 19,20,21-calowe obręcze.
Zobacz także: Galeria: BMW 5 GT Hamann »
źródło: internet
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Trzy niemieckie interpretacje BMW 5 GT
Podobne: Trzy niemieckie interpretacje BMW 5 GT




Podobne galerie: Trzy niemieckie interpretacje BMW 5 GT



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć

