Tuning  »  Aktualności  »  Trzy niemieckie interpretacje BMW 5 GT
BMW 5 GT Hartge

Trzy niemieckie interpretacje BMW 5 GT

2010-05-09 - R. Warecki     Tagi: BMW, Hamann, AC Schnitzer, Hartge, BMW 5 GT, Tuning
BMW serii 5 GT (F07) jest projektem dość kontrowersyjnym w ofercie Bawarskich Zakładów Silnikowych. Nie jest przy tym wyróżnikiem w żadnym segmencie ani nie wiedzie prymu w żadnym aspekcie motoryzacji, jest po prostu jedną z wersji nadwoziowych nowej, szóstej generacji serii 5. Przy czym z pewnością nie tak udaną jak sedan (F10) czy kombi (F11). Z pośród firm tuningowych, które chciałyby zmienić wizerunek bawarskiego Gran Turismo można wymienić zaledwie trzy: Hartge, AC Schnitzer i Hamann. Hartge:
Każda z propozycji obejmuje inny zakres prac nad pojazdem i inny styl pakietów stylistycznych. Z najbardziej subtelnym pomysłem wychodzi Hartge. W ich ofercie znajdziemy nowe, lekkie felgi w rozmiarze 22-cali, które dzięki krótszym o 30mm sprężynom świetnie prezentują się w nadkolach. Wewnątrz pojazdu pojawiły się aluminiowe wstawki na kierownicy czy pedałach. Tak skąpe zmiany nie przeszkodziły jednak w umieszczeniu loga Hartge na masce czy tylnej pokrywie. AC Schnitzer:
Inne szaty dla BMW 5 GT skroiło AC Schnitzer. W skład zestawu stylistycznego wchodzi delikatnie odmieniony przedni zderzak, maska z dwoma chromowanymi wlotami powietrza położonymi równolegle do przetłoczeń, nakładka na progi boczne, tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem i dwiema półeliptycznymi, pokrytymi chromem końcówkami układu wydechowego. Na tylnej pokrywie umieszczono nowy, mocniej wyciągnięty spoiler.
W środku pojazdu znajdziemy kilka wstawek z aluminium, między innymi przy pokrętle iDrive czy na pedałach, które mają wprowadzić bardziej sportowy nastrój. Do wyboru jest również kilka wzorów aluminiowych felg (AC Schnitzer Type od IV do VIII) w rozmiarach 19-22-cali. W ofercie znalazły się także nowe, twardsze i krótsze sprężyny zawieszenia. Całość wygląda naprawdę dobrze, dzięki wprowadzonym zmianom duży i ociężały stylistycznie pojazd stał się nieco bardziej zgrabny.Modyfikacje techniczne dotyczą tylko jak na razie wysokoprężnej wersji silnikowej 530D w której R6 o pojemności 2993cm³ zyskało 41KM mocy i bliżej nieokreśloną wartość momentu obrotowego (bazowe parametry silnika to 245KM i 540Nm). Wraz z przyrostem mocy pod maską pojawiła się nowa, plastikowa osłona.Hamann:
Ostatnia i jednocześnie najświeższa oferta to wizja Hamann Motorsports. Pakiet stylistyczny jest mniej obszerny niż u AC Schnitzer i obejmuje praktycznie same nakładki. Na przednim zderzaku pojawiła się dolna owiewka, wzdłuż auta przemodelowane progi z przetłoczeniem a z tyłu zamontowano nakładkę zderzaka będącą swoistym mostem między końcówkami (o średnicy 90mm) firmowych tłumików a resztą pojazdu. Na pokrywie bagażnika znalazło się miejsce na delikatny spoiler. Wnętrze możemy uatrakcyjnić tylko poprzez aluminiowe nakładki na pedały lub znaki firmowe z pegazem.
BMW 5 GT AC SchnitzerBMW 5 GT AC Schnitzer
Nowym elementem są także obręcze Anniversary Evo, Anniversary Black Line, Edition Race Matt Schwarz lub Edition Race Anodized ze stopów lekkich  w kolorach czarnego matu lub srebra o maksymalnym rozmiarze 9x22-cali (255/30 ZR22) z przodu i 10.5x22-cali (295/25 ZR22) z tyłu. Dostępne są również 19,20,21-calowe obręcze.

Zobacz także: Galeria: BMW 5 GT Hamann »
Dzięki przeprogramowaniu jednostki sterującej Bosh Motronic (ECU) w wysokoprężnej jednostce napędowej 530D uzyskano przyrost 30KM mocy i 80Nm momentu obrotowego. Niestety, żaden z tunerów nie podał informacji dotyczących poprawionych osiągów pojazdu po przeróbkach.



źródło: internet

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Trzy niemieckie interpretacje BMW 5 GT