Tuning  »  Aktualności  »  Alpina B5 i D5 S: nowe BMW serii 5 z większą porcją mocy i stylu

Alpina B5 i D5 S: nowe BMW serii 5 z większą porcją mocy i stylu

2020-06-11 - R. Zakrzewski     Tagi:

Skoro na rynek wchodzi zmodernizowane BMW serii 5 LCI, wraz z nim debiutuje także analogiczny model Alpiny. Niemiecki specjalista od poprawiania aut z Monachium postarał się o dodatkową porcję mocy zarówno dla wersji benzynowej, jak i wysokoprężnej.

Choć nowa norma emisji spalin WLTP spędza sen z powiek wielu producentom samochodów, którzy muszą wycofywać mocne odmiany napędowe lub przerabiać je na hybrydy, Alpina nie ma powodów do narzekań. Korzystając z face-liftingu przeprowadzonego na połowę rynkowej obecności serii 5 generacji G30, niemiecka firma zaktualizowała także modele Alpina B5 i D5 S.

Obydwa zyskały przy tej okazji parę koni mechanicznych. W modelu B5, który wykorzystuje V8 o pojemności 4,4 litra z BMW M550i, moc została podniesiona z 600 do 621 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrósł aż do 800 Nm. Wzrost osiągów został osiągnięty dzięki poprawionemu chłodzeniu oraz przeprogramowanej jednostce sterującej.

Napęd przenoszony jest przez ośmiostopniowy automat na wszystkie cztery koła, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 3,4 sekundy (3,6 dla wersji Touring). Prędkość maksymalna wynosi aż trudne do uwierzenia 330 km/h dla sedana i 322 km/h dla kombi.

Osiągi wysokoprężnego odpowiednika także robią wrażenie. Moc trzylitrowego diesla z trzema turbo w Alpinie D5 S wzrosła o 20 KM do 408 KM. Moment obrotowy jest taki sam jak w B5: 800 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi dla dwóch wersji nadwozia odpowiednio 4,4 i 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna 286 i 283 km/h.

Choć najszybszą pochodną serii 5 pozostaje nieustannie BMW M5 Competition, warto pamiętać, że w modelach Alpiny chodzi nie tylko o osiągi. Jest położony w nich także duży nacisk na luksus, dlatego B5 i D5 S wyróżniają się wykończeniem z lepszej jakości skór oraz dodatkowym wyposażeniem. Ciekawym dodatkiem jest elektromechaniczny system czterech skrętnych kół, który ma poprawić prowadzenie tego sporego auta oraz zwiększyć jego zwinność w mieście.

Model dotrze do polskich salonów marki Alpina w październiku 2020 r. Można się spodziewać, że ceny nowych modeli w Polsce będą podobne do topowych odmian BMW serii 5, to jest ponad 600 tys. zł za wersję benzynową i ponad 450 tys. zł za wysokoprężną. 




Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Alpina B5 i D5 S: nowe BMW serii 5 z większą porcją mocy i stylu

Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit