Tuning  »  Aktualności  »  Porsche Panamera TopCar Stingray - ociekając karbonem
Porsche Panamera TopCar Stingray

Porsche Panamera TopCar Stingray - ociekając karbonem

2010-05-01 - R. Warecki     Tagi: Porsche, Porsche Panamera, TopCar, Tuning, Stingray
Na kwietniowych targach Top Marques w Monako, rosyjska firma TopCar zaprezentowała swoją pierwszą wariację dotyczącą Porsche Panamera nazwaną Stingray. Zmiany obejmują obszerny pakiet aerodynamiczny wykonany z włókien węglowych, trochę karbonowej awangardy we wnętrzu oraz poprawki silnikowe. Niestety o tych ostatnich, wiadomo na razie niewiele. Przedni zderzak został wykonany na wzór oryginału, zmieniono osłony otworów przepustowych powietrza i dodano  dodatkowe wloty w miejscu łączenia z maską. Według TopCar, dzięki kilku dodatkowym otworom udało się zoptymalizować dopływ świeżego powietrza do chłodnicy bez konieczności oszpecania dolnych części zderzaka ogromnymi dziurami. Sama pokrywa silnika też została dotknięta zmianami co zaowocowało wąskimi, wzdłużnymi przesmykami na przetłoczeniach węglowej pokrywy.
Porsche Panamera TopCar StingrayPorsche Panamera TopCar Stingray
Wzdłuż pojazdu biegną agresywnie przetłoczone progi boczne z logiem tunera, prowadzą one do tylnej części auta. Tam również dzieje się sporo, pojawił się nowy, muskularnie napompowany, krągły zderzak, wyposażony w dwa otwory wylotowe. Pod nim skrywa się pokaźny, cztero płetwowy dyfuzor i dwie, podwójne końcówki układu wydechowego, przypominające standardowe, mimo tego, że cały układ wydechowy został zmieniony.
Na tylnej pokrywie znalazło się dwuczęściowe, tylne skrzydło oczywiście z włókien węglowych, z tego samego materiału wykonane zostały też pokrywy tylnych reflektorów. Ponadto wszystkie elementy chromowane zastąpiono karbonowymi. W nadkolach natomiast kryją się czarne, skręcane, 21-calowe, lekkie felgi z logiem TopCar.W środku również dominują włókna karbonizowane. Jednak ich deseń to nie charakterystyczne prążki a czarnobiała szachownica o wysokim połysku. Fotele  i obicia tapicerskie pokryto miękką, pikowaną skórą, sygnowaną logiem tunera.

Jeśli chodzi o jednostkę napędowa, wieści zaczynają i kończą się na informacji o dodatkowych 55KM wyciśniętych z turbodoładowanego silnika o pojemności 4806cm³ w układzie V8, o mocy podstawowej 500KM. Pakiet silnikowy dotyczy więc tylko wersji Turbo.



źródło: autoevolution.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Porsche Panamera TopCar Stingray - ociekając karbonem