Tuning » Aktualności » BMW X5 Typhoon RS, czyli jeszcze więcej mocy od G-Power

BMW X5 Typhoon RS, czyli jeszcze więcej mocy od G-Power
Dzięki niezwykłej rywalizacji BMW i tunera G-Power, pseudoterenowy model X5 oferowany jest w coraz mocniejszych wersjach.
Początkowo auto mogło mieć „zaledwie” 355 KM. Później, bo w marcu tego roku, do walki przystąpił 525-konny G-Power Typhoon. BMW szybko nadrobiło straty i już w kwietniu zaprezentowało model X5 M generujący 555 KM. Niemiecka firma tuningowa nie dała jednak za wygraną i przygotowała to oto cacko… Co ciekawe, nowy produkt tunera nie został skonstruowany na „emce”, lecz na 355-konnej wersji xDrive48i. Ile dodatkowych koni „wyciśnięto” z 4,8-litrowego silnika V8? Udało się osiągnąć aż 625 KM (wzrost o 270 koni!) oraz 700 Nm (wzrost o 225 niutonometrów). Rzecz jasna poprawiły się też osiągi niemieckiego auta. Samochód przyspiesza do pierwszej „setki” w 4,5 sekundy (X5 M w 4,7 s), do drugiej w 16 sekund i potrafi mknąć nawet 285 km/h (X5 M - 250/275 km/h).
Jakie modyfikacje pozwoliły na osiągnięcie takich parametrów? Samochód otrzymał turbosprężarkę G-POWER SK III RS, nowy układ wydechowy, sportowe katalizatory, jak również zmodyfikowany system chłodzenia. 6-stopniową przekładnię automatyczną i napęd na cztery koła xDrive pozostawiono natomiast bez zmian.
Modyfikacji nie ominęło za to nadwozie i wnętrze luksusowego SUV-a z Bawarii. Agresywny body-kit i nowe alufelgi oraz sportowa kierownica, zmienione zegary i aluminiowe dodatki pozwoliły wyraźnie podkreślić prawdziwy charakter modelu.
Początkowo auto mogło mieć „zaledwie” 355 KM. Później, bo w marcu tego roku, do walki przystąpił 525-konny G-Power Typhoon. BMW szybko nadrobiło straty i już w kwietniu zaprezentowało model X5 M generujący 555 KM. Niemiecka firma tuningowa nie dała jednak za wygraną i przygotowała to oto cacko… Co ciekawe, nowy produkt tunera nie został skonstruowany na „emce”, lecz na 355-konnej wersji xDrive48i. Ile dodatkowych koni „wyciśnięto” z 4,8-litrowego silnika V8? Udało się osiągnąć aż 625 KM (wzrost o 270 koni!) oraz 700 Nm (wzrost o 225 niutonometrów). Rzecz jasna poprawiły się też osiągi niemieckiego auta. Samochód przyspiesza do pierwszej „setki” w 4,5 sekundy (X5 M w 4,7 s), do drugiej w 16 sekund i potrafi mknąć nawet 285 km/h (X5 M - 250/275 km/h).
Jakie modyfikacje pozwoliły na osiągnięcie takich parametrów? Samochód otrzymał turbosprężarkę G-POWER SK III RS, nowy układ wydechowy, sportowe katalizatory, jak również zmodyfikowany system chłodzenia. 6-stopniową przekładnię automatyczną i napęd na cztery koła xDrive pozostawiono natomiast bez zmian.
źródło: WorldCarFans
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
BMW X5 Typhoon RS, czyli jeszcze więcej mocy od G-Power
Podobne: BMW X5 Typhoon RS, czyli jeszcze więcej mocy od G-Power




Podobne galerie: BMW X5 Typhoon RS, czyli jeszcze więcej mocy od G-Power



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Newsletter