Tuning » Aktualności » Cztery wizje BMW X6 M

Cztery wizje BMW X6 M
2010-04-22 - R. Warecki Tagi: BMW, Hamann, Lumma Design, G-Power, Nowack Motors, BMW X6 M
X6 to stosunkowo młody model w ofercie BMW ale w ciągu ostatniego półrocza na rynku pojawiło się wiele ciekawych propozycji związanych z jego modyfikacjami. Przyjrzyjmy się czterem najciekawszym ofertom dla najmocniejszej odmiany z literką M, za którymi stoją G-Power, Lumma Design, Nowack Motors oraz Hamann.
Każda z krótkich charakterystyk, będzie składać się z części dotyczącej zmian stylistycznych i modyfikacji silnikowych proponowanych przez wspomniane firmy. Przypomnijmy, że wersja X6 M wyposażona jest w jednostkę napędową w układzie V8 (S63B44) z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwoma turbosprężarkami typu twin-scroll, o pojemności 4395cm³, mocy 555KM (przy 6000rpm) i momencie obrotowym 680Nm (w zakresie 1500-5650rpm). Silnik ten jest podatny na modyfikacje, co wykorzystał każdy z tunerów. Odebrane z salonu, seryjne X6 M przyspiesza od 0 do 100km/h w ciągu 4.7 sekundy a licznik zatrzymuje się na wskazaniu 250km/h.G-Power Typhoon X6 M
Zabiegi stylistyczne:
Agresywny, sportowy, poszerzający pakiet aerodynamiczny od G-Power składa się z przedniego zderzaka wykonanego z włókien węglowych, na którym znalazły się pokaźne wloty. Następnie w oczy rzuca się nowa maska wykonana z mieszanki karbonu i kevlaru, zapewniająca lepsze odprowadzenie gorącego powietrza od dwóch turbosprężarek.
Zmiany stylistyczne mające na celu poprawienie aerodynamiki i chłodzenia znalazły swoje odbicie w mocy auta, dzięki wspomnianym zabiegom zdolność chłodzenia w układach wzrosła o 15%. Postanowiono wykorzystać sytuację i dzięki samemu przeprogramowaniu ECU zyskano dodatkowe 45KM. Usunięto także elektroniczny ogranicznik prędkości.Silnik V8 o pojemności 4395cm³ generuje teraz 600KM (przy 6000rpm) i 700Nm (od 2000rpm). Wspomniane zmiany pozwalają na przyspieszenie 0-100km/h w 4.5 sekundy, 0-200km/h w 16.2 sekundy i przekroczenie prędkości 300km/h. W środku również doszukamy się zmian, sportowo wyprofilowana kierownica czy karbonowe wstawki przypomną, że nie jest to fabryczne BMW.Lumma Design CLR X 650 M
Zabiegi stylistyczne:
W wyniku prac konstruktorów i stylistów z Lumma Design nad BMW X6 M (E71), powstało, jedno z najbardziej bandyckich stylistycznie BMW jakie miałem okazję w ostatnim czasie oglądać. Samochód został wyposażony w przestylizowany przedni zderzak na którym pionowo umieszczono światła do jazdy dziennej w technologii LED.Wzrok przykuwają nienaturalnie wąskie lampy, gdy przyjrzymy się im bliżej widać, że to niestety brewki. W modyfikacjach za grube pliki banknotów nie powinno być na to miejsca. Ogólny wygląd psuje też widok nadkoli poszerzonych nakładkami, co niestety mocno rzuca się w oczy, zarówno z przodu jak i z tyłu. Wzdłuż auta widać także zmodyfikowane progi z agresywnym przetłoczeniem.Z tyłu, o groźny charakter dbają przydymione reflektory, większy spoiler i zderzak z dużymi wylotami powietrza i większym dyfuzorem, skrywający cztery końcówki całkowicie nowego układu wydechowego. Całość została obniżona o 40mm i osadzona na 23-calowych kołach Blackline Monoblock oblepionych gumą Michelin o bardzo niskim profilu. W środku zmianom została poddana kierownica, zestaw zegarów czy pedały.Modyfikacje silnikowe:
O ile niektóre pomysły stylistyczne od Lumma Design wydają się być kontrowersyjne, o tyle ciekawie dzieje się pod maską. Z turbodoładowanej jednostki w układzie V8 o pojemności 4395cm³ wyciągnięto 650KM mocy i 830Nm momentu obrotowego. Wszystko to za sprawą nowego układu wydechowego i dłubania w elektronice silnika (ECU). Sprint do pierwszej setki będzie trwał około 4.5 sekundy a nowy licznik zatrzyma się powyżej 300km/h.Nowack Motors X6 M
Zabiegi stylistyczne:
W wypadku tego projektu, ukierunkowano się głównie na modyfikacje mechaniczne, z zewnątrz, nie zmieniło się prawie nic. Na liście opcji znajdziemy co najwyżej lekkie felgi w rozmiarze 22-cali, sportowy układ zawieszenia o jeszcze większym współczynniku tłumienia, mocniejszy układ hamulcowy czy dodatki typu specjalna, skórzana tapicerka.Modyfikacje silnikowe:
Niemiecka firma tuningowa przygotowała natomiast nie lada gratkę dla posiadaczy BMW X6 M, którzy lubią wiedzieć co mają pod maską. Specjaliści z Nowack Motors rozłożyli jednostkę napędową na części pierwsze, dzięki rozwierceniu i bardzo dokładnemu honowaniu cylindrów powiększono pojemność skokową silnika z 4395cm³ do 4800cm³, pociągnęło to za sobą zmianę tłoków, powiększenie gniazd zaworowych dolotowych i wylotowych oraz samych zaworów, sprężyn zaworowych, wału korbowego i korbowodów.Wymienione zostały również obydwie turbosprężarki wraz z kolektorami wylotowymi, sportowe reaktory katalityczne oraz sportowe filtry powietrza. Oczywiście nad wszystkim czuwa przeprogramowana jednostka sterująca silnikiem (ECU). Efektem prac przeprowadzonych nad S63B44 jest 715KM oraz 845Nm momentu obrotowego. Ważące około 2380kg auto może pomknąć teraz nawet do 330km/h, istny taran!Hamann X6 M HM 670 Tycoon Evo M
Zabiegi stylistyczne:
Hamann proponuje poszerzający pakiet aerodynamiczny oznaczony Tycoon Evo M. Agresywny przedni zderzak pełen ostrych krawędzi i szerszy o 60mm skrywa dwie pary reflektorów do jazdy dziennej w technologii LED. Dodatkowe centymetry szerokości pokrywają nakładki na nadkola ponacinane otworami służącymi odprowadzaniu i doprowadzaniu świeżego powietrza do układu hamulcowego.Między przednim prawym i lewym nadkolem znalazło się miejsce na nową maskę z włókien węglowych o odpowiednio agresywnych kształtach. Między parami przednich i tylnych zamontowano natomiast nowe progi boczne, które poprowadzą nas do tylnej części pojazdu, tam również dzieje się całkiem sporo. Górną krawędź szyby przyozdobiono blendą, dolną, nisko osadzonym spoilerem. Przemodelowany zderzak skrywa modularny dyfuzor i centralnie umieszczone, dwie końcówki układu wydechowego.Całość została obniżona o 40mm za pomocą nowych, krótszych sprężyn i osadzona na ogromnych, czarnych obręczach ze stopów lekkich w wymiarze 11x23-cali lub 12x23-cali. Koła zostały zestawione z szerokim ogumieniem w rozmiarze 315/25 R23 co z pewnością pozytywnie wpłynie na przyczepność.
Wewnątrz znajdziemy kompozytowe elementy kokpitu, trochę aluminium, sportową kierownicę obszytą naprzemiennie skórą i alcantarą. Jednak najwięcej kontrowersji wzbudza podsufitka, przyozdobiona diodami LED.
Modyfikacje silnikowe:
Konstruktorzy z Hamann mają do zaproponowania dwie wersje modyfikacji silnikowych. Odmiana HM670 legitymuje się mocą maksymalną 670KM (przy 6000rpm) oraz momentem obrotowym 850Nm (w zakresie 1500-5650rpm). Zwiększenie mocy pozwoliło na osiągnięcie prędkości maksymalnej 300km/h, dodatkowe 170Nm urwało natomiast 0.5 sekundy przy sprincie do pierwszej setki. Teraz auto osiąga 100km/h w ciągu 4.2 sekundy.
HM610 oferuje 610KM oraz 780Nm przy identycznych prędkościach obrotowych co pozwoli osiągnąć 290km/h. Obydwie modyfikacje opierają się o zmianę oprogramowania jednostki sterującej (ECU) i nowy układ wydechowy wraz ze sportowymi reaktorami katalitycznymi.
Zestawienie:
Zestawienie parametrów technicznych | |||||
---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Prędkość maks. | Sprint 0-100 km/h | ||
BMW X6 M | 555 KM | 680 Nm | 250 km/h | 4,7 s | |
G-Power Typhoon X6 M | 600 KM | 700 Nm | >300 km/h | 4,5 s | |
Lumma CLR X650 M | 650 KM | 830 Nm | 312 km/h | 4,5 s | |
Nowack Motors X6 M | 715 KM | 845 Nm | 330 km/h | b/d | |
Hamann HM670 Tycoon Evo M | 670 KM | 850 Nm | >300 km/h | 4,2 s |
źródło: internet
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Cztery wizje BMW X6 M
Podobne: Cztery wizje BMW X6 M




Podobne galerie: Cztery wizje BMW X6 M
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć