Tuning  »  Aktualności  »  Fiat 125p cultstyle - klasa sama w sobie
Fiat 125p Cultstyle

Fiat 125p cultstyle - klasa sama w sobie

2011-07-16 - A. Ruciński     Tagi: Fiat, FSO, Cultstyle, Fiat 125p
W historii motoryzacji jest wiele aut, któe na trwałe zapisały się w umysłach i wspomnieniach milionów ludzi, dzięki czemu teraz są kultowe. Właśnie takie pojazdy są zazwyczaj tematem modyfikacji w stylu cult. W Polsce moglibyśmy wskazać co najmniej kilka reliktów PRL - u, które odeszły już w zapomnienie, lecz spotkane przypadkowo na ulicy przywołują miłe wspomnienia z młodości niejednego pięćdziesięciolatka.
 
Cultstyle jest domeną aut z Wolfsburga, w dużym stopniu dlatego, że takie modyfikacje narodziły się właśnie w Niemczech, ale i my nie mamy się czego wstydzić. Przykład? Fiat 125p z Lublina, rocznik 1973, standardowo wyposażony w silnik 1.3, szyby i koła oraz niebieskie nadwozie. Obecny właściciel zakupił ten egzemplarz w 2007 roku i po około dwóch latach doprowadził go do idealnego stanu. Pierwszą modyfikacją było nieco niższe zawieszenie i nowe felgi, dzięki czemu auto od razu zyskało trochę inny wizerunek. Właśnie to jest piekne w tych samochodach. Ich opatrzony design jest tak mocno zakorzeniony w naszych głowach, że wystarczy niewielka modyfikacja np. ładne koła i auto od razu robi wrażenie. Zwykły silnik 1.3 nie radził sobie z szerszymi oponami, dlatego pod maskę trafiła jednostka 1.4 z Rovera o mocy 100 KM, znana też z niektórych egzemplarzy Poloneza Caro. Następnie zajęto się blacharką i lakierem oraz założono kolejny komplet kół. Niby niewiele, ale wystarczy, żeby zrobić wrażenie.
Obecnie samochód prezentuje się niesamowicie na chromowanych felgach oraz z oryginalnymi, idealnie utrzymanymi detalami takimi jak lusterka, zderzaki czy klamki. Wszystko to wygląda jakby dopiero co wyszło z fabryki. Pięknego, dużego Fiata doceniły nawet brytyjskie magazyny motoryzacyjne na łamach których poświęcono kilka stron projektowi z Polski.Prawdą jest, że najprostsze rozwiązania są najlepsze. Nie potrzeba ton szpachli, kleju i spojlerów. Zamiast tego wystarczy doprowadzić samochód do porządku, delikatnie go obnizyć, założyć piękne koła i w drogę. Obyśmy częściej mogli być dumni z takich, polskich samochodów.



źródło: 125p

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Fiat 125p cultstyle - klasa sama w sobie

Fiat 125p cultstyle - klasa sama w sobie
vigil 2011-07-17 17:24
Ile mniej-więcej trzeba było zapłacić za piaskowanie + malowanie tego pojazdu w Lublinie?