Tuning » Aktualności » Fiat 500 Abarth - wersja ekonomiczna E2 według Rinspeed

Fiat 500 Abarth - wersja ekonomiczna E2 według Rinspeed
2009-02-25 - K. Spychalski Tagi: Fiat, Fiat 500, Fiat Abarth 500, Rinspeed
Szwajcarski tuner samochodowy słynie z bardzo oryginalnych pomysłów, wśród których warto wymienić takie projekty jak podwodny sQuba czy nawodny Splash. Tym razem jednak Rinspeed przedstawił coś zupełnie innego - całkowicie przyziemnego, ale zaskakującego swą prostotą.
Ponieważ kryzys gospodarczy jest w sile, a ceny paliw na stacjach wciąż wysokie, potrzebą rynku samochodowego stało się oszczędzanie. Pojawia się jednak problem związany z zaspokojeniem potrzeb ekologiczno-ekonomicznych z potrzebami emocjonalnymi. Jak bowiem połączyć oszczędność z zamiłowaniem do wysokich osiągów? Rozwiązanie przynosi najnowszy pomysł szwajcarskiego konstruktora Franka M. Rinderknechta, projekt którego nazwa E2 wskazuje na proste, acz genialne rozwiązanie w postaci dwustopniowego poziomu mocy silnika i energii potrzebnej do jego pracy. Wybór samochodu poddanego modyfikacjom padł na Fiata 500 Abarth - najmocniejsze wcielenie tego sympatycznego i nostalgicznego, włoskiego auta. Za pomocą przycisku na desce rozdzielczej można wybrać jeden z dwóch poziomów mocy jego turbodoładowanego silnika 1.4 T-Jet. W trybie 'Highway' zwiększona przez Rinspeeda moc silnika wynosi 160 KM, czyli o 25 KM więcej niż w fabrycznej wersji auta. Dzięki tej niewielkiej kuracji sterydowej wyprzedzanie na drogach poza terenem zabudowanym jest dla małego "włocha" jeszcze łatwiejsze i mniej stresujące, a mimo to średnie zużycie paliwa nie przekracza wartości 7 l/100 km. Zupełnym novum jest jednak drugi tryb o nazwie 'Commuting', w którym potencjał jednostki napędowej "zdławiony" jest do wartości zaledwie 60 KM. Taka moc jest jednak wystarczająca do poruszania się po mieście, gdzie nadrzędny staje się niski poziom zużycia paliwa i emisji spalin, a nie wielki potencjał drzemiący w silniku, który w ruchu miejskim i tak pozostaje niewykorzystany. Dzięki takiemu "osłabieniu" jednostki napędowej, jej średnie zużycie paliwa nie przekracza 4 l/100 km.
Czy taki pomysł na tuning według Rinspeeda ma szansę bytu? Biorąc pod uwagę obecną sytuację ekonomiczną, jeśli cena takiego rozwiązania będzie dobrze skalkulowana, to oszczędność na paliwie w mieście, nawet dla miłośników prędkości, może okazać się bardzo kusząca. Co więcej, biorąc pod uwagę fakt, iż coraz częściej producenci aut dają możliwość ulepszenia potencjału silnika i innych układów za naciśnięciem "magicznego" guzika, możliwe jest, że przeciwstawny pomysł Franka M. Rinderknechta obniżający ten potencjał, a zwiększający oszczędność silnika w określonych warunkach, zostanie przez nich zaadaptowany w masowej produkcji aut.
Ponieważ kryzys gospodarczy jest w sile, a ceny paliw na stacjach wciąż wysokie, potrzebą rynku samochodowego stało się oszczędzanie. Pojawia się jednak problem związany z zaspokojeniem potrzeb ekologiczno-ekonomicznych z potrzebami emocjonalnymi. Jak bowiem połączyć oszczędność z zamiłowaniem do wysokich osiągów? Rozwiązanie przynosi najnowszy pomysł szwajcarskiego konstruktora Franka M. Rinderknechta, projekt którego nazwa E2 wskazuje na proste, acz genialne rozwiązanie w postaci dwustopniowego poziomu mocy silnika i energii potrzebnej do jego pracy. Wybór samochodu poddanego modyfikacjom padł na Fiata 500 Abarth - najmocniejsze wcielenie tego sympatycznego i nostalgicznego, włoskiego auta. Za pomocą przycisku na desce rozdzielczej można wybrać jeden z dwóch poziomów mocy jego turbodoładowanego silnika 1.4 T-Jet. W trybie 'Highway' zwiększona przez Rinspeeda moc silnika wynosi 160 KM, czyli o 25 KM więcej niż w fabrycznej wersji auta. Dzięki tej niewielkiej kuracji sterydowej wyprzedzanie na drogach poza terenem zabudowanym jest dla małego "włocha" jeszcze łatwiejsze i mniej stresujące, a mimo to średnie zużycie paliwa nie przekracza wartości 7 l/100 km. Zupełnym novum jest jednak drugi tryb o nazwie 'Commuting', w którym potencjał jednostki napędowej "zdławiony" jest do wartości zaledwie 60 KM. Taka moc jest jednak wystarczająca do poruszania się po mieście, gdzie nadrzędny staje się niski poziom zużycia paliwa i emisji spalin, a nie wielki potencjał drzemiący w silniku, który w ruchu miejskim i tak pozostaje niewykorzystany. Dzięki takiemu "osłabieniu" jednostki napędowej, jej średnie zużycie paliwa nie przekracza 4 l/100 km.
źródło: Rinspeed; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Fiat 500 Abarth - wersja ekonomiczna E2 według Rinspeed

Fiat 500 Abarth - wersja ekonomiczna E2 według Rinspeed
ARON 2009-02-28 16:03
Wg mnie to najrozsądniejsze rozwiązanie ekologiczno-ekonomiczne we współczesnej motoryzacji (prócz zasilania gazem) - oprócz tego, że nie musimy z niczego rezygnować i mamy możliwość dopasowania osiągów do warunków jazdy, to jeszcze bardzo łatwe do wdrożenia praktycznie w każdym aucie... To jest to i tylko szkoda, że większość producentów aut nie może na to 'wpaść'!
Podobne: Fiat 500 Abarth - wersja ekonomiczna E2 według Rinspeed



Podobne galerie: Fiat 500 Abarth - wersja ekonomiczna E2 według Rinspeed
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Fiat
Newsletter
Galerie zdjęć