Tuning  »  Aktualności  »  9ff 911 GT3 GTurbo 1200 - bliżej Veyrona
9ff 911 GT3 GTurbo 1200

9ff 911 GT3 GTurbo 1200 - bliżej Veyrona

2012-11-06 - A. Ruciński     Tagi: Porsche, Porsche 911, Supersamochody, 9ff, Porsche 911 GT3, Porsche 911 Turbo
9ff jest tunerem Porsche, który już dwa lata temu zasłynął podobnym projektem. Tym razem jednak Niemcy zdecydowali się na nową wersję, która przekracza 400 km/h.

Technicznie pojazd bazuje na Porsche 997 GT3, ale jest od niego zdecydowanie mocniejszy. 6-cylindrowy bokser o pojemności 3,6-litra został rozwiercony o 300 ccm3. Zastosowano również wał korbowy z odmiany GT3 RS oraz tytanowe korbowody i tłoki firmy Pankl. Przeprowadzone zmiany wymusiły zwiększenie zaworów oraz kanałów dolotowych i wydechowych. Całości dopełniły dwie turbiny Garret GT1200R. Kierowca może regulować ciśnienie doładowania od 0,8 bar do 1,6 bar przyciskami na kierownicy.

W przypadku najwyższego ciśnienia, moc silnika wynosi aż 1200 KM, a moment obrotowy 1250 Nm, co w połączeniu z wydłużonymi przełożeniami skrzyni biegów gwarantuje prędkość maksymalną na poziomie 403 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h także zasługuje na pochwałę - 3,3 sekundy. Poza napędem poprawiono oczywiście nadwozie, które zyskało nowe wloty powietrza, dostarczające do silnika niezbędną dawkę. Zastosowano też zawieszenie i hamulce zdolne podołać zwiększonej mocy.

W kabinie ugoszczą nas natomiast kubełkowe fotele. Wnętrze nie jest jednak spartańskie, gdyż wykończono je skórą i alkantarą.
9ff wykonało kawał dobrej roboty, kompleksowo modyfikując pojazd, który już w serii należy do szybkich. Zauważmy, że tunerzy coraz częściej przekraczają granicę 400 km/h. Chwała im za to...



źródło: 9ff

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

9ff 911 GT3 GTurbo 1200 - bliżej Veyrona

9ff 911 GT3 GTurbo 1200 - bliżej Veyrona
tezecik 2015-05-31 03:15
Chwała im za to?! Po co? Lepiej przyspieszać do 200 szybko. Przy takiej mocy 3.3 do setki to słabo.