Tuning » Aktualności » 9ff 911 GT3 GTurbo 1200 - bliżej Veyrona
9ff 911 GT3 GTurbo 1200 - bliżej Veyrona
2012-11-06 - A. Ruciński Tagi: Porsche, Porsche 911, Supersamochody, 9ff, Porsche 911 GT3, Porsche 911 Turbo
9ff jest tunerem Porsche, który już dwa lata temu zasłynął podobnym projektem. Tym razem jednak Niemcy zdecydowali się na nową wersję, która przekracza 400 km/h.
Technicznie pojazd bazuje na Porsche 997 GT3, ale jest od niego zdecydowanie mocniejszy. 6-cylindrowy bokser o pojemności 3,6-litra został rozwiercony o 300 ccm3. Zastosowano również wał korbowy z odmiany GT3 RS oraz tytanowe korbowody i tłoki firmy Pankl. Przeprowadzone zmiany wymusiły zwiększenie zaworów oraz kanałów dolotowych i wydechowych. Całości dopełniły dwie turbiny Garret GT1200R. Kierowca może regulować ciśnienie doładowania od 0,8 bar do 1,6 bar przyciskami na kierownicy.
W przypadku najwyższego ciśnienia, moc silnika wynosi aż 1200 KM, a moment obrotowy 1250 Nm, co w połączeniu z wydłużonymi przełożeniami skrzyni biegów gwarantuje prędkość maksymalną na poziomie 403 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h także zasługuje na pochwałę - 3,3 sekundy. Poza napędem poprawiono oczywiście nadwozie, które zyskało nowe wloty powietrza, dostarczające do silnika niezbędną dawkę. Zastosowano też zawieszenie i hamulce zdolne podołać zwiększonej mocy.
W kabinie ugoszczą nas natomiast kubełkowe fotele. Wnętrze nie jest jednak spartańskie, gdyż wykończono je skórą i alkantarą.
9ff wykonało kawał dobrej roboty, kompleksowo modyfikując pojazd, który już w serii należy do szybkich. Zauważmy, że tunerzy coraz częściej przekraczają granicę 400 km/h. Chwała im za to...
Technicznie pojazd bazuje na Porsche 997 GT3, ale jest od niego zdecydowanie mocniejszy. 6-cylindrowy bokser o pojemności 3,6-litra został rozwiercony o 300 ccm3. Zastosowano również wał korbowy z odmiany GT3 RS oraz tytanowe korbowody i tłoki firmy Pankl. Przeprowadzone zmiany wymusiły zwiększenie zaworów oraz kanałów dolotowych i wydechowych. Całości dopełniły dwie turbiny Garret GT1200R. Kierowca może regulować ciśnienie doładowania od 0,8 bar do 1,6 bar przyciskami na kierownicy.
W przypadku najwyższego ciśnienia, moc silnika wynosi aż 1200 KM, a moment obrotowy 1250 Nm, co w połączeniu z wydłużonymi przełożeniami skrzyni biegów gwarantuje prędkość maksymalną na poziomie 403 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/h także zasługuje na pochwałę - 3,3 sekundy. Poza napędem poprawiono oczywiście nadwozie, które zyskało nowe wloty powietrza, dostarczające do silnika niezbędną dawkę. Zastosowano też zawieszenie i hamulce zdolne podołać zwiększonej mocy.
W kabinie ugoszczą nas natomiast kubełkowe fotele. Wnętrze nie jest jednak spartańskie, gdyż wykończono je skórą i alkantarą.
źródło: 9ff
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
9ff 911 GT3 GTurbo 1200 - bliżej Veyrona
Podobne: 9ff 911 GT3 GTurbo 1200 - bliżej Veyrona
Porsche 911 GT3 Snowmobile - efekt współpracy firm Wimmer i Magnat »
Porsche 911 GT3 i GT3 RS - 1000 KM od 9ff »
Porsche 911 Turbo w wersji Speed9 od 9ff »
Gemballa GTR 8XX EvoR BiTurbo - szalona odsłona Porsche 911 Turbo »
Podobne galerie: 9ff 911 GT3 GTurbo 1200 - bliżej Veyrona
Porsche 911 Turbo Stinger GTR - coupe w ostrym wydaniu »
Porsche 9ff GTurbo 1200 »
9ff DraXster - 1300 KM i 1190 Nm w Porsche 911! »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Porsche
Newsletter
Galerie zdjęć
Dakar 2010 - najlepsze zdjęcia z tegorocznego rajdu [37]
Lamborghini - modele z programu Ad Personam [46]