Tuning » Aktualności » Dodge Viper SRT-10 ACR-X - amerykański sen tylko na tor

Dodge Viper SRT-10 ACR-X - amerykański sen tylko na tor
2010-06-05 - R. Warecki Tagi: Dodge, Dodge Viper, Dodge Viper ACR-X
Już między 9 a 10 lipca, podczas Dodge Viper Cup 2010 na tor wyjedzie wersja SRT-10 ACR-X, mocniejsza, głośniejsza, bardziej spartańska i niehomologowana na drogi publiczne siostra światowej żmii. Ze względu na swoje przeznaczenie, samochód nie znajdzie zastosowania w codziennej jeździe, a w profesjonalnym współzawodnictwie na zamkniętych torach wyścigowych.
Doposażono go w dodatkowe systemy bezpieczeństwa przeciwpożarowego, odpowiednio zabezpieczony zbiornik paliwa, klatkę bezpieczeństwa czy kubełkowe fotele z szelkowymi pasami. Z Seryjnego silnika V10 o pojemności 8.4 litra wyciśnięto 40KM więcej (640KM) i moment obrotowy rzędu 820Nm!
Całość jest lżejsza o ponad 70kg, głównie dzięki lekkiemu poszyciu nadwozia. Pewne prowadzenie w zakrętach zapewni nowe, wyjątkowo sztywne, wyczynowe zawieszenie. Aby uniknąć przegrzania elementów od agresywnej, sportowej jazdy, skrzynia biegów, dyferencjał czy układ hamulcowe zostały doposażone w dodatkowe chłodzenie. Legenda amerykańskiej motoryzacji w najlepszym i najmocniejszym wydaniu zostanie wyprodukowana w zaledwie 25 egzemplarzach, każdy w cenie 110.000 USD.
Czy warto wydać taką kwotę na jadowitego potwora, z którym powalczyć przyjdzie wyłącznie na zamkniętych obiektach? Jeśli nie jesteś jeszcze przekonany, przeczytaj poniższe opinie…
"Dodge Viper ACR-X reprezentuje najwyższy jak dotąd poziom osiągów w gamie Vipera i adresowany jest do szerszej grupy kierowców, od amatora sportu samochodowego aż do profesjonalisty. Jest to wynik nie tylko ogromnej wiedzy konstrukcyjnej i wieloletnich doświadczeń zespołu SRT ale także pasji i zaangażowania społeczności Viper Nation, by kultywować legendę Vipera na torach wyścigowych Ameryki i całego świata."
-Ralph Gilles, dyrektor generalny marki Dodge
"Dodge Viper ACR-X jest wprost fantastyczny. Po krótkiej rozgrzewce moje czasy okrążenia były równe osiąganym przez egzotyczne bolidy klasy GT. Moc i przyspieszenie ACR-X powala na kolana, podobnie jak łatwość brania zakrętów i możliwości jazdy na maksa. Wszystko w tym aucie działa bezbłędnie pod dyktando napędu. To coś wspaniałego dla kogoś, kto od amatora chce dosięgnąć poziomu GT. Wielkie brawa dla Dodge."
-Kuno Wittmer, kierowca wyścigowy SCCA Pro Racing SPEED, kierowca testowy Dodge Viper ACR-X
"Dodge Viper ACR-X reprezentuje najwyższy jak dotąd poziom osiągów w gamie Vipera i adresowany jest do szerszej grupy kierowców, od amatora sportu samochodowego aż do profesjonalisty. Jest to wynik nie tylko ogromnej wiedzy konstrukcyjnej i wieloletnich doświadczeń zespołu SRT ale także pasji i zaangażowania społeczności Viper Nation, by kultywować legendę Vipera na torach wyścigowych Ameryki i całego świata."
-Ralph Gilles, dyrektor generalny marki Dodge
"Dodge Viper ACR-X jest wprost fantastyczny. Po krótkiej rozgrzewce moje czasy okrążenia były równe osiąganym przez egzotyczne bolidy klasy GT. Moc i przyspieszenie ACR-X powala na kolana, podobnie jak łatwość brania zakrętów i możliwości jazdy na maksa. Wszystko w tym aucie działa bezbłędnie pod dyktando napędu. To coś wspaniałego dla kogoś, kto od amatora chce dosięgnąć poziomu GT. Wielkie brawa dla Dodge."
-Kuno Wittmer, kierowca wyścigowy SCCA Pro Racing SPEED, kierowca testowy Dodge Viper ACR-X
źródło: autoevolution.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Dodge Viper SRT-10 ACR-X - amerykański sen tylko na tor
Podobne: Dodge Viper SRT-10 ACR-X - amerykański sen tylko na tor


Podobne galerie: Dodge Viper SRT-10 ACR-X - amerykański sen tylko na tor


Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Dodge