Tuning  »  Aktualności  »  Saab 9-3 V10 - szwedzki potwór z amerykańskim sercem
Saab 9-3 V10

Saab 9-3 V10 - szwedzki potwór z amerykańskim sercem

2011-05-25 - A. Ruciński     Tagi: Dodge, Saab, Saab 9-3, Dodge Viper
Lubię ludzi którzy postępują inaczej niż inni, wbrew zasadom i stereotypom. Wiedzą co dla nich dobre i żyją łamiąc wszelkie konwenanse. Jednak jeszcze bardziej cenię nonkonformizm w motoryzacji, ponieważ nie ma nic gorszego niż stała opinia, „łatka” przyklejona do danej marki czy modelu. Ileż to razy słyszymy od pseudoznawców, że Volkswageny się nie psują a Skody to auta dla dziadków lub podtatusiałych panów w średnim wieku. Takie opinie mają niewiele wspólnego z prawdą jak z resztą większość stereotypów. Dlatego trzeba z nimi walczyć.

Amerykanie znaleźli na to sposób. Na warsztat wzięli model 9-3 podupadającej, „szwedzkiej” marki Saab. Auto to kojarzy się raczej z bogatą mamą podwożącą dzieci do szkoły, ewentualnie ze statecznym biznesmenem. 9-3 na pewno nie jest pojazdem do drogowych szaleństw.
Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10
Sportu w nim tyle co męskości u pewnego polskiego stylisty… wiecie o kogo chodzi. Dlatego idea włożenia silnika V10 w karoserię (a raczej jej resztki) Saaba 9-3 wydaje się nieźle zakręcona. I dobrze, chodzi przecież o łamanie przyzwyczajeń. Teraz auto z pewnością zasługuje na miano Sport Wagon.
Pomysł stworzenia tego potwora narodził się w głowie faceta, który kupił rozbitego Dodge`a Vipera SRT 10 w celu przywrócenia go do stanu używalności. Zadanie jednak przerosło właściciela i postanowił połączyć silnik i część podwozia Vipera z karoserią skandynawskiego kombi. Nie wiadomo, czy było to tańsze rozwiązanie, lecz z pewnością bardziej spektakularne.
Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10
Jak się pewnie domyślacie niełatwo było zmieścić ośmiolitrowy silnik V10 pod dość krótką maskę 9-3. Cały przód auta, w szczególności przegroda czołowa zostały przebudowane. Nie obeszło się bez zwiększenia rozstawu kół co wymusiło poszerzenie nadkoli.

Poniżej film z Viperem, który posłuzył za bazę do budowy 9-3 V10:
 
Doliczając wzmocnienia, wsporniki, obniżone zawieszenie można powiedzieć, że auto widoczne na zdjęciach jedynie przypomina Saaba, ponieważ już niewiele pozostało z serii. Teraz auto nazywa się Saab 9-3 SRT10 MegaPower, i słusznie. To chyba jedyny na świecie Saab dysponujący mocą 760 KM.
Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10
Oby więcej takich projektów. Przekraczanie motoryzacyjnych granic daje czasem niesamowite efekty. Dobrze, że istnieją tak zakręceni ludzie, którzy decydują się na niewyobrażalne wręcz modyfikacje aut. Powinniśmy zaszczepić to w naszym kraju. Skoda Fabia z V12 od Lamborghini? Jesteśmy zdecydowanie za.
Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10Saab 9-3 V10



źródło: zatzy

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Saab 9-3 V10 - szwedzki potwór z amerykańskim sercem

Saab 9-3 V10 - szwedzki potwór z amerykańskim sercem
hitmaniak17 2011-05-26 21:28
fajny pomysł, tylko z tyłu mógł dać nowy dyfuzor
Saab 9-3 V10 - szwedzki potwór z amerykańskim sercem
Pazz 2016-01-20 07:34
Pierwsze zdania o Saabie... Znawco, Saab to potwor, a ty piszesz ze nie jest pojazdem do drogowych szalenstw... Zmien branze, pisz o kiblach