Tuning  »  Aktualności  »  Gemballa Tornado 2011 - najbardziej kosmiczne Porsche Cayenne!
Gemballa Tornado Prosche Cayenne

Gemballa Tornado 2011 - najbardziej kosmiczne Porsche Cayenne!

2010-12-14 - M. Grygier     Tagi: Porsche, Porsche Cayenne, Gemballa, Porsche Cayenne II
Czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy! Przyszłość tunera Gemballa, po historii jaka przydarzyła się jej właścicielowi kilka miesięcy temu, stała pod wielkim znakiem zapytania. Udało się ją uchować od zapomnienia. Oto nowy projekt!

Po znalezieniu ciała Uwe Gemballi, założyciela firmy, władze przejęło nowe szefostwo. Zastanawialiśmy się, czy nowe realizacje będą równie kontrowersyjne i imponujące jak te stare. Z tego co właśnie przedstawiono, wcale nie musimy się obawiać - Gemballa pozostała sobą. Pozostała szalona! Najnowszy projekt to metamorfoza Porsche Cayenne II, która otrzymała starą nazwę Tornado. Cała sylwetka robi ogromne wrażenie. Wygląd zmieniono całkowicie. Nadwozie posiada olbrzymie ilości włókna węglowego - wykonane są z tego materiału między innymi: maska, drzwi oraz klapa bagażnika. Zalety, to przede wszystkim niższa masa i większa wytrzymałość. Wady? Tylko jedna - cena. Projekt utrzymano w dwukolorowej formie. Dominującym kolorem jest biel, którą ciekawie przełamano w kilku miejscach czernią. Z przodu góruje wielka maska z wlotami powietrza. Dodatkowo zamontowano zderzak ze spojlerem oraz "ledowe" światła do jazdy dziennej. Z boku znajdziemy nowe progi, ale największy szok przeżyjemy zerkając na tył Cayenne. Całkowicie inne, nowe światła. Pozbyto się jednego klosza na rzecz dwóch podwójnych i okrągłych. Na górnej części klapy bagażnika umieszczono dwa spojlery, całkiem pokaźnych rozmiarów, a dół zdobią ogromne końcówki układu wydechowego. Wygląd jest bardzo... groźny.
Nadwozie to jedno, a koła to drugie. W nadkola wciśnięto potężne 22-calowe kute obręcze w dość klasycznym stylu. Nałożono na nie opony w rozmiarze 295/35 z przodu i 335/30 z tyłu. Za układ hamulcowy odpowiada włoskie Brembo, które proponuje 420mm tarcze z sześcioma tłoczkami w zaciskach! 

Dlaczego zdecydowano się na tak potężne tarcze? Z jednego powodu - jednostka napędowa o pojemności 4,8 litra (V8) otrzymała większe doładowanie, które winduje maksymalną moc w granice 700 KM! Maksymalny moment obrotowy wynosi około 1000 Nm. Nie znamy ani osiągów, ani ceny takiego pakietu.

Z uwagi na to, że w przyszłym roku Gemballa obchodzi 30 urodziny, powstanie tylko 30 egzemplarzy. Chcemy jeden.



źródło: WCF

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Gemballa Tornado 2011 - najbardziej kosmiczne Porsche Cayenne!