Tuning » Aktualności » VW Golf R32 BiTurbo od MTE

VW Golf R32 BiTurbo od MTE
2010-07-25 - B. Zachaś Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf, Volkswagen Golf R
Jeśli często patrzycie w niebo i marzycie, aby wzbić się w przestworza maszyną i latać wśród chmur coraz bliżej słońca, to swoją przygodę z lotnictwem proponuję zacząć z tym przygotowanym przez niemieckiego tunera Golfem IV generacji.
Z całą pewnością, gdyby tuner nie zapomniał zamontować skrzydeł i tylnej lotki sterującej, ten materiał nadawałby się na artykuł do Lotnika Polskiego czy innego magazynu dla amatorów awiacji. Bo gdzie indziej, jak nie w powietrzu, można spożytkować 785 KM? To dość abstrakcyjny wynik, jak na popularnego hatchback'a z Wolfsburga! Cała nadwyżka mocy pochodzi z licznych zmian wprowadzonych w technikę układu napędowego. Zarówno w części mechaniczne jak i sterowanie (software) motoru. Dwie turbosprężarki, intercooler, powiększone wtryski, planowane głowice cylindrów, nowy i wysokojakościowy wał rozrządu i wiele, wiele innych czynności złożyło się na tak dobry wynik. To pozwoliło wykrzesać 730 KM. Co dalej?
Zmieniono elektronicznie doładowanie turbin (do 2,2-barów) Garrett'a (G28/71) oraz zainstalowano wtrysk wody i metanolu bezpośrednio do tłoków. Taka mieszanka w odpowiedniej proporcji potrafi zdecydowanie wzmocnić silnik. Metanol podnosi liczbę oktanową, natomiast woda niweluje spalanie stukowe no i oczywiście chłodzi komory spalania. Rozwiązanie stosowane z powodzeniem również w lotnictwie.
Teraz przy kooperacji wszystkich czynników, auto rozwija moc 785 KM i moment obrotowy w liczbie 795 Nm. Pomogło to podnieść prędkość maksymalną do 310 km/h i pokonać ćwierć mili w 10.7 sekundy. Osiągi są więc rewelacyjne, niewiadomo jednak jaka jest trwałość takiego zestawu.
Oczywiście tak ulepszony układ napędowy musi zostać równie sprawnie przeniesiony na koła. Posłuży do tego dwu masowe sprzęgło Sachs Racing. Zawieszenie gwintowane, oraz regulowane coil-over KW Variant 3, wysokiej jakości hamulce Brembo z tarczami 360mm i 6-tłokowymi zaciskami. Całość wieńczą 18-calowe koła z oponami typu semi-slick.
Z całą pewnością, gdyby tuner nie zapomniał zamontować skrzydeł i tylnej lotki sterującej, ten materiał nadawałby się na artykuł do Lotnika Polskiego czy innego magazynu dla amatorów awiacji. Bo gdzie indziej, jak nie w powietrzu, można spożytkować 785 KM? To dość abstrakcyjny wynik, jak na popularnego hatchback'a z Wolfsburga! Cała nadwyżka mocy pochodzi z licznych zmian wprowadzonych w technikę układu napędowego. Zarówno w części mechaniczne jak i sterowanie (software) motoru. Dwie turbosprężarki, intercooler, powiększone wtryski, planowane głowice cylindrów, nowy i wysokojakościowy wał rozrządu i wiele, wiele innych czynności złożyło się na tak dobry wynik. To pozwoliło wykrzesać 730 KM. Co dalej?
Zmieniono elektronicznie doładowanie turbin (do 2,2-barów) Garrett'a (G28/71) oraz zainstalowano wtrysk wody i metanolu bezpośrednio do tłoków. Taka mieszanka w odpowiedniej proporcji potrafi zdecydowanie wzmocnić silnik. Metanol podnosi liczbę oktanową, natomiast woda niweluje spalanie stukowe no i oczywiście chłodzi komory spalania. Rozwiązanie stosowane z powodzeniem również w lotnictwie.
Oczywiście tak ulepszony układ napędowy musi zostać równie sprawnie przeniesiony na koła. Posłuży do tego dwu masowe sprzęgło Sachs Racing. Zawieszenie gwintowane, oraz regulowane coil-over KW Variant 3, wysokiej jakości hamulce Brembo z tarczami 360mm i 6-tłokowymi zaciskami. Całość wieńczą 18-calowe koła z oponami typu semi-slick.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
VW Golf R32 BiTurbo od MTE
Podobne: VW Golf R32 BiTurbo od MTE




Podobne galerie: VW Golf R32 BiTurbo od MTE



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Volkswagen