Tuning » Aktualności » Volkswagen Golf R 3.6 Biturbo HGP - baaardzo gorący hatchback

Volkswagen Golf R 3.6 Biturbo HGP - baaardzo gorący hatchback
2012-09-24 - A. Ruciński Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf, Volkswagen Golf R, Hot-hatch, Swap, HGP
W dzisiejszych czasach dwulitrowy silnik to dla wielu zbyt dużo. Takie jednostki znajdziemy głównie w sportowych hatchbackach. W innym przypadku są one zastępowane małolitrażowymi odpowiednikami z doładowaniem. W dobie ekologii i ciągłego downsizingu prezentowany projekt wydaje się wręcz niemoralny. I bardzo dobrze.
Firma HGP postanowiła skończyć z polityczną poprawnością i zamiast głaskać ekologów, wkurzyła ich jeszcze bardziej. Ku uciesze całego motoryzacyjnego świata. Ale zacznijmy od początku.
Volkswagen Golf R szóstej generacji standardowo wyposażony jest w dwulitrowy silnik z doładowaniem generujący 280 KM - w oczach "zielonych" to o jakieś 220 KM za dużo jak na niemiecki kompakt. Z kolei tunerzy sądzą, że mocy nigdy dość. Taką drogą poszła właśnie firma HGP. Efekt? 3,6-litrowe VR6 znane chociażby z Passata CC, doposażone w dwie, mocne turbosprężarki, odpowiedni wydech i układ dolotowy. A to wszystko w kompaktowym, trzydrzwiowym Golfie.
Zastanawiacie się pewnie jaką moc uzyskano z tej jednostki? 745 KM i 925 Nm momentu obrotowego. Szaleństwo! O odpowiednie przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła dba zautomatyzowana przekładnia z Audi RS3. Hamulce natomiast pochodzą z Mercedesa SL.
Ten wyjątkowy Golf zdecydowanie przekracza 300 km/h. Sprint do setki zajmuje mu 3,1 sekundy, a rozpędzanie 0-200 km/h trwa zaledwie 9 sekund. Porsche może się schować.
Przyznacie, że specjaliści z HGP wykonali kawał dobrej roboty. Korzystajmy z takich dobrodziejstw, bo niebawem pewnie zostaną zakazane.
Volkswagen Golf R szóstej generacji standardowo wyposażony jest w dwulitrowy silnik z doładowaniem generujący 280 KM - w oczach "zielonych" to o jakieś 220 KM za dużo jak na niemiecki kompakt. Z kolei tunerzy sądzą, że mocy nigdy dość. Taką drogą poszła właśnie firma HGP. Efekt? 3,6-litrowe VR6 znane chociażby z Passata CC, doposażone w dwie, mocne turbosprężarki, odpowiedni wydech i układ dolotowy. A to wszystko w kompaktowym, trzydrzwiowym Golfie.
Zastanawiacie się pewnie jaką moc uzyskano z tej jednostki? 745 KM i 925 Nm momentu obrotowego. Szaleństwo! O odpowiednie przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła dba zautomatyzowana przekładnia z Audi RS3. Hamulce natomiast pochodzą z Mercedesa SL.
Przyznacie, że specjaliści z HGP wykonali kawał dobrej roboty. Korzystajmy z takich dobrodziejstw, bo niebawem pewnie zostaną zakazane.
źródło: hgp
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Volkswagen Golf R 3.6 Biturbo HGP - baaardzo gorący hatchback
Volkswagen Golf R 3.6 Biturbo HGP - baaardzo gorący hatchback
Toolbox 2012-09-25 08:55
Seryjny Golf VI R ma silnik 2,0 TFSI o mocy 270 KM a nie 280 KM ;-) 280 KM to ma Astra IV OPC. Natomiast wg zapowiedzi Volkswagena nowy Golf R może dysponować mocą 300 KM (silnik z nowego Audi S3)
Volkswagen Golf R 3.6 Biturbo HGP - baaardzo gorący hatchback
umar77 2012-09-26 14:23
Toolbox racja, chociaż nowy Golf R ma mieć ok 320KM ale jeszcze są pogłoski o mocniejszej wersji która ma mieć ok 350KM, ale patrząc na te 745KM to wydaje sie być już szaleństwem
Volkswagen Golf R 3.6 Biturbo HGP - baaardzo gorący hatchback
Prix 2012-12-08 20:50
W przyszłym roku ma pojawić się nowy R. Natomiast praktycznie wszyscy tunerzy decydowali się na zmiany w 2.0TSI. Max. to 478KM od Wimmer RS. Pytanie czy ma to sens? Koło 300 to i tak w zupełności wystarczy. Lepiej do R dołożyć DSG, jakiś inne dodatki.
Podobne: Volkswagen Golf R 3.6 Biturbo HGP - baaardzo gorący hatchback




Podobne galerie: Volkswagen Golf R 3.6 Biturbo HGP - baaardzo gorący hatchback



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Newsletter