Tuning » Aktualności » VW Golf R32 BiTurbo od MTE

VW Golf R32 BiTurbo od MTE
2010-07-25 - B. Zachaś Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf, Volkswagen Golf R
Jeśli często patrzycie w niebo i marzycie, aby wzbić się w przestworza maszyną i latać wśród chmur coraz bliżej słońca, to swoją przygodę z lotnictwem proponuję zacząć z tym przygotowanym przez niemieckiego tunera Golfem IV generacji.
Z całą pewnością, gdyby tuner nie zapomniał zamontować skrzydeł i tylnej lotki sterującej, ten materiał nadawałby się na artykuł do Lotnika Polskiego czy innego magazynu dla amatorów awiacji. Bo gdzie indziej, jak nie w powietrzu, można spożytkować 785 KM? To dość abstrakcyjny wynik, jak na popularnego hatchback'a z Wolfsburga! Cała nadwyżka mocy pochodzi z licznych zmian wprowadzonych w technikę układu napędowego. Zarówno w części mechaniczne jak i sterowanie (software) motoru. Dwie turbosprężarki, intercooler, powiększone wtryski, planowane głowice cylindrów, nowy i wysokojakościowy wał rozrządu i wiele, wiele innych czynności złożyło się na tak dobry wynik. To pozwoliło wykrzesać 730 KM. Co dalej?
Zmieniono elektronicznie doładowanie turbin (do 2,2-barów) Garrett'a (G28/71) oraz zainstalowano wtrysk wody i metanolu bezpośrednio do tłoków. Taka mieszanka w odpowiedniej proporcji potrafi zdecydowanie wzmocnić silnik. Metanol podnosi liczbę oktanową, natomiast woda niweluje spalanie stukowe no i oczywiście chłodzi komory spalania. Rozwiązanie stosowane z powodzeniem również w lotnictwie.
Teraz przy kooperacji wszystkich czynników, auto rozwija moc 785 KM i moment obrotowy w liczbie 795 Nm. Pomogło to podnieść prędkość maksymalną do 310 km/h i pokonać ćwierć mili w 10.7 sekundy. Osiągi są więc rewelacyjne, niewiadomo jednak jaka jest trwałość takiego zestawu.
Oczywiście tak ulepszony układ napędowy musi zostać równie sprawnie przeniesiony na koła. Posłuży do tego dwu masowe sprzęgło Sachs Racing. Zawieszenie gwintowane, oraz regulowane coil-over KW Variant 3, wysokiej jakości hamulce Brembo z tarczami 360mm i 6-tłokowymi zaciskami. Całość wieńczą 18-calowe koła z oponami typu semi-slick.
Z całą pewnością, gdyby tuner nie zapomniał zamontować skrzydeł i tylnej lotki sterującej, ten materiał nadawałby się na artykuł do Lotnika Polskiego czy innego magazynu dla amatorów awiacji. Bo gdzie indziej, jak nie w powietrzu, można spożytkować 785 KM? To dość abstrakcyjny wynik, jak na popularnego hatchback'a z Wolfsburga! Cała nadwyżka mocy pochodzi z licznych zmian wprowadzonych w technikę układu napędowego. Zarówno w części mechaniczne jak i sterowanie (software) motoru. Dwie turbosprężarki, intercooler, powiększone wtryski, planowane głowice cylindrów, nowy i wysokojakościowy wał rozrządu i wiele, wiele innych czynności złożyło się na tak dobry wynik. To pozwoliło wykrzesać 730 KM. Co dalej?
Zmieniono elektronicznie doładowanie turbin (do 2,2-barów) Garrett'a (G28/71) oraz zainstalowano wtrysk wody i metanolu bezpośrednio do tłoków. Taka mieszanka w odpowiedniej proporcji potrafi zdecydowanie wzmocnić silnik. Metanol podnosi liczbę oktanową, natomiast woda niweluje spalanie stukowe no i oczywiście chłodzi komory spalania. Rozwiązanie stosowane z powodzeniem również w lotnictwie.
Oczywiście tak ulepszony układ napędowy musi zostać równie sprawnie przeniesiony na koła. Posłuży do tego dwu masowe sprzęgło Sachs Racing. Zawieszenie gwintowane, oraz regulowane coil-over KW Variant 3, wysokiej jakości hamulce Brembo z tarczami 360mm i 6-tłokowymi zaciskami. Całość wieńczą 18-calowe koła z oponami typu semi-slick.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
VW Golf R32 BiTurbo od MTE
VW Golf R32 BiTurbo od MTE
Toolbox 2010-07-29 06:45
Wypadało by tylko rzec że ktoś zamordował pięknego i kultowego już Golfa R32 ;-( Nie popieram takich kosmicznych modyfikacji, zwłaszcza na aucie które już przestało tanieć i mimo swego wieku zadbane oryginalne egzemplarze drożeją

VW Golf R32 BiTurbo od MTE
ARON 2010-08-07 20:36
Człowieku, weź mnie nie rozśmieszaj - samochód jakich fabryka wypluła miliony, mimo, że nawet w najmocniejszej wersji R32 (bo GTi okazało się być zwykłym kitem marketingowym!) ciężko odróżnić od zwykłej padaczki z najsłabszym ropniakiem pod maską! Szkoda to może kultowej generacji pierwszej w wersji GTi, ale tutaj - dzięki takiemu ciekawemu lakierowaniu "bojowemu" przynajmniej może zwróciłbym na niego uwagę na Autobahnie, bo tak normalnie tyle tego przejeżdża, że aż na wymioty bierze...
VW Golf R32 BiTurbo od MTE
Toolbox 2010-08-23 07:22
Czyżby wyprodukowano "miliony" Golfów R32? To niezły wynik ;-) Sprawdź ceny zadbanych i oryginalnych R32, jak znajdziesz auto za mniej niż 50 tys zł za starsze egzemplarze to pisz śmiało ;-)

VW Golf R32 BiTurbo od MTE
ARON 2010-08-23 17:59
Nie będę sprawdzał, bo mnie to auto kompletnie nie obchodzi - Golf to Golf i jest ich tyle na drogach, że go nawet nie zauważam czy to GTI, TDI, czy KGB, czy 1, czy liftingowana 5 = 6. gen., więc nie ma nad czym tu lamentować! 50 tys. PLN za taką pipidówę to i tak przesada, a skoro można starsze dostać za ok. 50 kafli, to cena sama mówi za siebie, jaki z niego "kult" (za taką cenę to Ty nawet nie dostaniesz np. zadbanej, prawie 20-letnie Sierry Cosworth!) W końcu to tylko kompakt z porządnym silnikiem, a za podobne pieniądze można dostać więcej auta, a nie tylko dobry napęd w nudnej skorupie - wyprodukowano ich niedużo, bo mało kto był na tyle "odważnych" wydać kupę szmalu na bądź co bądź Golfa, którego prawie od innych nie odróżnisz (chociaż to zabieg zamierzony przez producenta)...
VW Golf R32 BiTurbo od MTE
GOŚĆ 2012-03-09 09:13
to auto zostało zepsute , a szkoda bo naprawdę jest kultowe . GTI 1.8T jak i TDI 150 konne w tamtych czasach robiły miazge , to żę ARON ma problem z tym że wielu Polaków marzy o namiastce golfa czyli TDI 90 lub 1.4 to jego sprawa . a druga sprawa to fakt iż GTI nie skończyło się na golfie I 1.6 , bo jeśli ktoś już głupio porusza taki temat , musi pamiętać żę konkurentem np golfa III vr6 nie był escort cosworth a 2.0 150 koni zapominacie np o golfie II g60 synchro ja bym golfa nie umniejszał , reszta świata go podziwia :-) taki r32 wygląda jak golf , prowadzi się jak golf , jest golfem a uciera nosa np mazdzie rx8 , jeszcze mając DSG naprawde sprawuje się świetnie , tak samo passat niby zwykły passat no ale takie r36 też uciera nosa :-)
Podobne: VW Golf R32 BiTurbo od MTE




Podobne galerie: VW Golf R32 BiTurbo od MTE



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć