Tuning » Aktualności » Tarcze hamulcowe Rotinger z serii Tuning - dla fanów modyfikacji

Tarcze hamulcowe Rotinger z serii Tuning - dla fanów modyfikacji
Wielu kierowców decyduje się na wprowadzenie w swoich pojazdach zmian mających na celu poprawę ich wyglądu i parametrów technicznych. Wśród takich działań możemy wyróżnić tuning optyczny i mechaniczny.
Tuning optyczny polega na modyfikacji wyglądu zewnętrznego poprzez zamianę fabrycznych bądź montaż dodatkowych elementów, czy lakierowanie pojazdu. Z kolei za mechaniczny uważamy działania, które mają wpływ na zmianę parametrów jezdnych samochodu. Obecnie wyodrębniła się jeszcze podgrupa tuningu elektronicznego, która ma na celu poprawę osiągów poprzez ingerencję w oprogramowanie sterowników elektronicznych. Niektóre modyfikacje możemy zaliczyć zarówno do tuningu optycznego, jak i mechanicznego. Dobrym przykładem może być tutaj układ hamulcowy, a w szczególności tarcze. Zmianę wyglądu tarcz hamulcowych osiąga się poprzez odpowiednią obróbkę - nacinanie, nawiercanie lub jednoczesne zastosowanie obu metod. Odpowiedni ich układ daje efekty wizualne zarówno podczas postoju jak wolnego obracania się kół. Do osiągnięcia optymalnego efektu należy założyć obręcze kół z dużymi otworami i odpowiednie zaciski klocków hamulcowych.
W parze z wyglądem takich tarcz idzie jeszcze jeden ważny parametr. Dodatkowe nacięcia i rowki pozwalają na szybsze odprowadzanie wysokich temperatur, jakie powstają podczas hamowania. To bardzo ważne, szczególnie jeśli samochód został poddany również tuningowi elektronicznemu. Większe osiągi silnika muszą być równoważone efektywniejszym układem hamowania. Nieprzypadkowo nawiercane lub nacinane tarcze montowane są w samochodach sportowych.
Tak postawione cele doskonale realizują polskiej produkcji tarcze Rotinger z serii Tuning. Są one owocem dokładnych badań i testów dających pełną gwarancję bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. Ich obróbka przeprowadzana jest na sterowanych numerycznie obrabiarkach. Daje to możliwość uzyskania produktu spełniającego rygorystyczne normy bicia osiowego i parametrów powierzchni ciernej. Poza precyzyjną obróbką istotne jest też to, że wykonane są z odlewów o podwyższonej wytrzymałości na temperatury. Zgodnie z obowiązującymi przepisami unijnymi tarcze te spełniają normę ECE R90.
Co więcej, oferta firm tuningowych kojarzy się często z wysokimi cenami, co m.in. wiąże się z jednostkową produkcją. W przypadku tarcz Rotinger jest inaczej. Przyczynia się do tego duże doświadczenie firmy w produkcji seryjnych tarcz i nowoczesny park maszynowy, umożliwiający realizację zarówno niewielkich serii jak i indywidualnych zamówień.
Tarcze Rotinger z serii Tuning dostępne są w pięciu wzorach, ale istnieje również możliwość wykonania ich według indywidualnego projektu. Pełna oferta znajduje się w firmowym katalogu i na stronie rotinger.pl
Tuning optyczny polega na modyfikacji wyglądu zewnętrznego poprzez zamianę fabrycznych bądź montaż dodatkowych elementów, czy lakierowanie pojazdu. Z kolei za mechaniczny uważamy działania, które mają wpływ na zmianę parametrów jezdnych samochodu. Obecnie wyodrębniła się jeszcze podgrupa tuningu elektronicznego, która ma na celu poprawę osiągów poprzez ingerencję w oprogramowanie sterowników elektronicznych. Niektóre modyfikacje możemy zaliczyć zarówno do tuningu optycznego, jak i mechanicznego. Dobrym przykładem może być tutaj układ hamulcowy, a w szczególności tarcze. Zmianę wyglądu tarcz hamulcowych osiąga się poprzez odpowiednią obróbkę - nacinanie, nawiercanie lub jednoczesne zastosowanie obu metod. Odpowiedni ich układ daje efekty wizualne zarówno podczas postoju jak wolnego obracania się kół. Do osiągnięcia optymalnego efektu należy założyć obręcze kół z dużymi otworami i odpowiednie zaciski klocków hamulcowych.
W parze z wyglądem takich tarcz idzie jeszcze jeden ważny parametr. Dodatkowe nacięcia i rowki pozwalają na szybsze odprowadzanie wysokich temperatur, jakie powstają podczas hamowania. To bardzo ważne, szczególnie jeśli samochód został poddany również tuningowi elektronicznemu. Większe osiągi silnika muszą być równoważone efektywniejszym układem hamowania. Nieprzypadkowo nawiercane lub nacinane tarcze montowane są w samochodach sportowych.
Tak postawione cele doskonale realizują polskiej produkcji tarcze Rotinger z serii Tuning. Są one owocem dokładnych badań i testów dających pełną gwarancję bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. Ich obróbka przeprowadzana jest na sterowanych numerycznie obrabiarkach. Daje to możliwość uzyskania produktu spełniającego rygorystyczne normy bicia osiowego i parametrów powierzchni ciernej. Poza precyzyjną obróbką istotne jest też to, że wykonane są z odlewów o podwyższonej wytrzymałości na temperatury. Zgodnie z obowiązującymi przepisami unijnymi tarcze te spełniają normę ECE R90.

Co więcej, oferta firm tuningowych kojarzy się często z wysokimi cenami, co m.in. wiąże się z jednostkową produkcją. W przypadku tarcz Rotinger jest inaczej. Przyczynia się do tego duże doświadczenie firmy w produkcji seryjnych tarcz i nowoczesny park maszynowy, umożliwiający realizację zarówno niewielkich serii jak i indywidualnych zamówień.
Tarcze Rotinger z serii Tuning dostępne są w pięciu wzorach, ale istnieje również możliwość wykonania ich według indywidualnego projektu. Pełna oferta znajduje się w firmowym katalogu i na stronie rotinger.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Tarcze hamulcowe Rotinger z serii Tuning - dla fanów modyfikacji
Podobne: Tarcze hamulcowe Rotinger z serii Tuning - dla fanów modyfikacji




Podobne galerie: Tarcze hamulcowe Rotinger z serii Tuning - dla fanów modyfikacji



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter