Tuning » Aktualności » Scania 110 Super z firmy "Szoszorek Truck Serwis" - elegancka staruszka do zadań specjalnych
Scania 110 Super z firmy "Szoszorek Truck Serwis" - elegancka staruszka do zadań specjalnych
2012-04-13 - F. Bednarkiewicz Tagi: Ciężarówki, Scania, Pomoc drogowa
Jarosław Szoszorek od 1996 roku z powodzeniem powadzi serwis samochodów ciężarowych oraz naczep w położonym nieopodal Gniezna Trzemesznie. W ofercie warsztatu znajdują się naprawy powypadkowe, obsługa techniczna, a także pomoc drogowa dla najcięższych pojazdów. O ten ostatni profil działalności, pan Szoszorek wzbogacił swoją firmę stosunkowo niedawno, bo pod koniec minionego dziesięciolecia. Był to efekt nalegań klientów, aby przedsiębiorstwo oprócz naprawy uszkodzonego pojazdu, potrafiło się także zająć dostarczeniem go do warsztatu, czy nawet usunięciem z miejsca zdarzenia.
W tym celu przedsiębiorca z Trzemeszna wybrał się do Holandii w celu zakupu profesjonalnego ciągnika pomocy drogowej. Na miejscu wybór padł na Scanię 110 Super z silnikiem umieszczonym przed kabiną, czyli w konfiguracji zwanej „torpedo”. Samochód od nowości użytkowany był w Norwegii, gdzie służył za holownik pomocy drogowej, a data produkcji podwozia oraz zabudowy sięgała aż 1971 roku. Dlaczego pan Szoszorek zdecydował się na tak stary pojazdy? Odpowiedź jest bardzo prosta - używane holowniki legitymują się zazwyczaj bardzo niskimi przebiegami, więc nawet najstarsze egzemplarze mogą być w idealnym stanie technicznym. W przypadku opisywanej Scanii przebieg ten wynosił zaledwie 300 tysięcy kilometrów, zaś wiekowa, prosta i sprawdzona konstrukcja była raczej zaletą niż wadą. Istotna była również kwestia zabudowy, która poddana została remontowi na początku lat 80. i była po prostu w pełni funkcjonalna.
Trzeba jednak zaznaczyć, że techniczne zalety pojazdu nie były jednymi czynnikami, które zadecydowały o zakupie - pana Jarosława po prostu urzekły klasyczne linie żółtej Scanii i od razu zapragnął mieć taki właśnie pojazd w swojej flocie. Po sprowadzeniu auta do Polski, nowy właściciel od razu rozpoczął modyfikowanie samochodu, który już wkrótce nie tylko miał ciężko na siebie pracować, ale także stanowić maskotkę i reklamę firmy. Najważniejszą, na pierwszy rzut oka widoczną zmianą było zamontowanie wykonanego według własnego pomysłu zderzaka przedniego, dzięki któremu auto zaczęło prezentować się znacznie potężniej. Kolejną modyfikacją było dodanie sporej ilości elementów chromowanych, które znalazły swoje miejsce na praktycznie każdym większym elemencie samochodu. Uwagę przykuwają kominy sterczące za kabiną, cztery trąby umieszczone na długiej masce pojazdu oraz pięknie pomalowane felgi.
Część z modyfikacji wypłynęła bardzo pozytywnie na użyteczność pojazdu. Ukłonem w tę stronę był montaż kamery przekazującej obraz zza samochodu do wyświetlacza na desce rozdzielczej pojazdu oraz wzbogacenie oświetlenia na zabudowie holowniczej. Zastosowano wydajniejsze oświetlenie robocze oraz wyjątkowo efektywne światła ostrzegawcze w kolorze pomarańczowym. Ową efektywność osiągnięto w bardzo niebanalny sposób - zamontowano sprowadzone aż ze Stanów Zjednoczonych żarówki, które pierwotnie przeznaczone do oświetlania pasów startowych lotnisk. Trzeba zaznaczyć, że właściciel samochodu ogólnie zadbał o właściwą prezencję pojazdu nocną porą. Mnóstwo tutaj dodatkowych świateł obrysowych i halogenów. Jednym z lepiej prezentujących się detali jest na przykład podświetlenie wszystkich klamek na zabudowie pojazdu.Upiększony ciągnik siodłowy z Trzemeszna skutecznie wzbudza zainteresowanie nie tylko na zlotach samochodów ciężarowych, ale także wśród przypadkowych przechodniów. Auto wyróżnia się nawet za granicą, gdzie gościło dwukrotnie w celu zholowania uszkodzonych samochodów. W Niemczech auto wprawiło tamtejszych funkcjonariuszy - w całej europie znanych przecież ze swojego natręctwa względem aut na obcych rejestracjach - w tak duże osłupienie, że nawet nie pomyśleli oni o zatrzymaniu holownika do kontroli. W Szwecji natomiast klasyczny holownik przyciągało całe rzesze rozentuzjazmowanych Szwedów. Wszyscy chcieli zrobić sobie zdjęcie przy jeżdżącym zabytku szwedzkiej myśli motoryzacyjnej, a starsi kierowcy ciężarówek z rozrzewnieniem wspominali czasy, kiedy sami przemierzali międzynarodowe szlaki Scanią 110 Super.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Scania 110 Super z firmy "Szoszorek Truck Serwis" - elegancka staruszka do zadań specjalnych
Podobne: Scania 110 Super z firmy "Szoszorek Truck Serwis" - elegancka staruszka do zadań specjalnych
V8 Dag Hengelo - dzień hołdu dla Scanii z silnikami V8 »
Sven Erik Svempa Bergendahl - prawdziwy guru tuningu samochodów ciężarowych marki Scania »
Truckrun Kortrijk Zuid, czyli o samochodach ciężarowych po belgijsku »
Scania 141 375 P. B. Kok - doskonały przykład tuningu z epoki »
Podobne galerie: Scania 110 Super z firmy "Szoszorek Truck Serwis" - elegancka staruszka do zadań specjalnych
Efektowna Alfa Romeo 4C Zeus od Pogea Racing »
TechArt GTstreet RS - rzut okiem na rasową maszynę »
McLaren 600LT zmodyfikowany przez Hennessey »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Porsche Cayenne - model 2010 [21]
Forza Motorsport 3 - Limited Collectors Edition i Hot Hatch'e [41]
Newsletter