Tuning  »  Aktualności  »  Scania 141 375 "P.B. Kok" - doskonały przykład tuningu z epoki

Scania 141 375 "P.B. Kok" - doskonały przykład tuningu z epoki

2012-09-25 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Ciężarówki, Scania, Tuning, Zabytki, Scania serii 1
Lata 70. upłynęły w Europie Zachodniej pod znakiem szybkiego rozwoju międzynarodowego transportu drogowego. Silniki samochodów ciężarowych w końcu wygenerowały oscylujące w granicach 300 KM moce, zwiększyła się niezawodność, a także komfort pracy kierowców, co pozwoliło kolejnym przewoźnikom spróbować sił w transporcie na najdalsze dystanse.
Nowa sytuacja wypłynęła także na wygląd samochodów - kierownicy zaczęli spędzać w nich znacznie więcej czasu, przez co odpowiedni wygląd maszyny stał się dla wielu sprawą zasadniczą. Na dalekich trasach istotna była także możliwie duża praktyczność, którą zapewniały na przykład bagażniki na dachu kabiny, czy rzędy dodatkowych reflektorów.
Również przewoźnicy zmienili swoje podejście do ciężarówek, chcąc wyróżnić się na trasach kontynentu chociażby firmowym malowaniem, możliwie mocno podkreślającym linie karoserii pojazdu. Oczywiście do dzisiaj większość z ówczesnych królów szos nie przetrwała, lecz są pasjonaci, którzy całe serce wkładają w przywrócenie wrakom wyglądu z lat 70-tych, uprawiając swoisty tuning z epoki.
Z przykład może posłużyć może tutaj Scania w barwach holenderskiej firmy P.B. KOK, która wygląda dziś dokładnie tak jak przed ponad 30 laty, kiedy to pokonywała regularne trasy między Holandią a Skandynawią. Jest to egzemplarz modelu 141, z legendarnym silnikiem V8 generującym moc 375 KM. Takim motor czyniło go niegdyś jedną z najmocniejszych ciężarówek na świecie, wzbudzającą na drodze prawdziwy respekt.
Auto nie dość, że wyróżnia się ciekawym lakierem, to jest doposażone w najmodniejsze w latach 70-tych akcesoria - maskę pojazdu zdobi ludzik Michelina, pod zderzakiem spoczywają eleganckie fartuchy i cały rząd dodatkowych reflektorów, zaś na dachu widnieje sporej wielkości tablica świetlna, błyszczące trąby pneumatyczne oraz praktyczny bagażnik.
Akcentem z epoki jest także ogromna, biała kierownica, niegdyś uważana za szczyt elegancji, a do dzisiaj chętnie montowana przez miłośników ciężkiej motoryzacji z Niderlandów i Skandynawii. Jak widać, tuning samochodu zabytkowego nie musi więc wcale oznaczać jego zniszczenia. Co więcej, tuning z epoki właściwej autu może tylko dodać mu atrakcyjności i uczynić jeszcze doskonalszym wspomnieniem minionych czasów…



źródło: foto: V8power.nl; scaniaproject.weblog.nl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Scania 141 375 "P.B. Kok" - doskonały przykład tuningu z epoki